KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Schubert a Brahms historicky poučeně

„Ivor Bolton zvolil verzi se všemi repeticemi, které ovšem varioval v různém vyznění, dynamice, plasticitě.“

„V klasicistním zvuku vynikly až netušené detaily, po jemných, precizně propracovaných úsecích vedl dirigent hráče k dynamickému i tempovému vzepětí.“

„Martin Helmchen se musel vyrovnat s nástrojem, který neumožňuje plnou barevnost, zato vynikly jiné kvality, především zřetelnost, průzračnost a křehkost tónu.“

Drážďanské hudební slavnosti se pyšní nejen zajímavými osobnostmi, které na festivalu vystupují, ale i vlastním orchestrem, hrajícím na dobové nástroje především romantický repertoár. Minulý týden předneslo těleso vedené Ivorem Boltonem v drážďanském Paláci kultury Schubertovu symfonii „Velkou“ a První klavírní koncert Johannesa Bramhse se sólistou Martinem Helmchenem.

Číst dál…

Rakousko včera a dnes. Závěr cyklu soudobé hudby s PKF v Divadle NoD

V pražském Divadle NoD se uskuteční v pořadí šestý a zároveň poslední koncert cyklu soudobé hudby PKF — Prague Philharmonia. Letošní sezónu, která nese podtitul „Cyklus S – světový!“, zakončí umělci rakouskou hudbou Arnolda Schönberga, Albana Berga, Olgy Neuwirth a Johannesa Marii Stauda. Koncert se koná v úterý 20. června. Úvod koncertu bude patřit dvěma…

Číst dál…

Komedianti před Sedlákem kavalírem ve Státní opeře netradičně a tradičně

„Zřejmý byl i rukopis samotného Havelky v situační komice vtipně doplňující herecké akce.“

„Jana Sibera svou Neddu pojala velmi přesvědčivě. Pokud se o opeře říká, že je jen o zpěvu, Sibera tento omyl jasně vyvrací.“

„Když tenorista Petr Nekoranec začínal, nebyl jsem jeho fanoušek, přiznávám. On se však hlasově posouvá k daleko zajímavější, plnější barvě i volumenu. Divadlo svým tónem naplnil dokonale.“

Ve čtvrtek 15. června nabídla Státní opera první premiéru dvojice veristických oper Ruggera Leoncavalla a Pietra Mascagniho Komedianti (I Pagliacci) a Sedlák kavalír (Cavalleria rusticana), a to v netradičním pořadí. Tradiční bylo ovšem celkové ztvárnění děl a to je veliké plus obou inscenací, které propojovala černobílá projekce vysvětlující záměr režiséra Ondřeje Havelky. Představení jsou výborná, ale pořadí oper mě nepřesvědčilo.

Číst dál…

Michael Weinius: Písně z Gurre jsou gigantickým dílem

„Waldemar je role, která přináší velké nároky. Obsahuje velký milostný duet i vyjádření králova hoře.“

„Tristanův příběh je však celý nešťastný. I tím, nejen celkovým rozsahem, je asi nejnáročnější.“

„Ale čekají mě i písňové recitály, to je úplně jiné zpívání – což je dobré a zdravé střídání pro můj hlas.“

Švédský tenorista Michael Weinius, který zpívá v hlavních evropských divadlech vedle Brittena, Strausse či Šostakoviče i několik hlavních wagnerovských postav, je majitelem neunaveného a sebejistého hlasu. Poté, co nadchl v dubnu publikum v Praze při koncertním provedení prvního dějství Wagnerovy opery Tristan a Isolda, vrací se k Symfonickému orchestru Českého rozhlasu znovu, teď jako jeden z hlavních sólistů ojedinělého provedení…

Číst dál…

Dvořákova Stabat Mater důstojná a krásná

„Dokonale vymodelované, věcnější, přesto působivé a sváteční provedení v tuzemsku milovaného díla, které je v rámci desítek či stovek zhudebnění stejného textu jedinečné a nádherné.“

„Pěvci byli v sólech každý výrazně ´svůj´, přesto působili a zněli dohromady vyrovnaně a krásně.“

„´Festival s geniem loci´, aby byl sám sebou, potřebuje auditorium na zámku jako nenahraditelnou podmínku.“

K festivalu Smetanova Litomyšl tradičně patří hudba českých klasiků a velká vokálně-instrumentální koncertní díla. Tedy i Dvořákova kantáta Stabat Mater, vzácný příklad duchovní tvorby. Váže se textem k velikonočním svátkům, ale zaznít může i kdykoli jindy, zvláště pokud je provedena tak, jak ji připravil dirigent Tomáš Netopil – nikoli jako primárně smuteční skladbu, ale jako kultivovanou, důstojnou, k rozjasněnému konci směřující sváteční a krásnou hudbu.

Číst dál…

Splněný sen Karlovarských symfoniků

„Projekt koncertního sálu v atriu Císařských lázní je odvážným architektonickým řešením.“

„Jedno z nejstarších hudebních těles svého druhu v Evropě zde nalezne své nové, důstojné zázemí, zkušební prostory a zmíněný sál.“

„Šéfdirigent důkladně využil širokou dynamickou škálu symfoniků a podrobil akustiku nového sálu zatěžkávací zkoušce.“

Karlovarský symfonický orchestr otevřel hudbou Antonína Dvořáka a Bohuslava Martinů sál Atrium v nově zrekonstruovaných historických Císařských lázních. Prostor je novým sídlem tělesa, dlouho očekávaným kulturním stánkem lázeňského města. První hudební dojmy jsou pozitivní.

Číst dál…

Sto let hudebního nakladatelství Bärenreiter

V letošním roce slaví Bärenreiter sté výročí od svého založení. Hudební nakladatelství s medvědem ve svém logu publikovalo první titul – zpěvník lidových písní – v roce 1923 v Augsburgu. Zakladatel společnosti Karl Vötterle tak odstartoval cestu dnes již mezinárodního nakladatelského domu v oblasti vydávání notových materiálů. V současné době stojí v čele rodinné firmy jeho…

Číst dál…

Absolventská a další představení Taneční konzervatoře hl. m. Prahy

Taneční konzervatoř hl. m. Prahy (TKP) uvede absolventská představení tradičně v prostorách Stavovského divadla, a to ve dvou dnech, 18. a 19. června. Program každého večera začíná v sedm hodin večer a bude rozdílný – v neděli se diváci mohou ponořit do světa klasického baletu s Donem Quijotem a v pondělí i do dalších tanečních stylů. V červnu se navíc…

Číst dál…

Grandiózní Carmina Burana

„V této sugestivní atmosféře vtiskl Karvay svému velmi pěknému tónu nostalgické barvy přesnou míru nesentimentální citovosti.“

„Iversen citlivě střídal výrazové polohy od lyrické přes dramatickou a vášnivou až k pijácké ve zpěvu ‚Ego sum abbas‘ v části ‚In Taberna‘.“

„Jestliže autor o realizaci své skladby poznamenal, že ‚účinek závisí na stručnosti vyjádření a jeho opakovatelnosti‘, lze konstatovat, že Tomáš Brauner této představě naprosto vyhověl a vtiskl skladbě jak monumentalitu spojeného účinku sboru a orchestru, s mimořádným přihlédnutím k bicím nástrojům, tak poetiku v projevu dětského a ženského sboru.“

Závěr abonentní sezóny orchestrální řady FOK vypukl 14. června 2023 večer ve Smetanově síni Obecního domu v Praze. Či spíše explodoval po parádní přípravě v podobě brilantního provedení prvního houslového koncertu Bély Bartóka se sólistou Daliborem Karvayem. Pódium i emporu k provedení kantáty Carmina Burana Carla Orffa pak zaplnili pěvečtí sólisté, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Český filharmonický sbor Brno a Dětský pěvecký sbor Radost Praha. Dirigoval Tomáš Brauner.

Číst dál…

Jakub Hrůša nadchl Vídeň hudbou Miloslava Kabeláče

Rozhlasový symfonický orchestr Vídeň měl v pátek jako hosta dirigenta Jakuba Hrůšu. Program z hudby dvacátého století, přenášený rozhlasem ORF, zahrnul Paraboly Bohuslava Martinů, Koncert pro violoncello a orchestr Györgye Ligetiho se sólistkou Alisou Weilerstein a Druhou symfonii Miloslava Kabeláče. „Triumf pro Miloslava Kabeláče ve Vídni. Plný sál bouřící nadšením pro tohoto – zatím…

Číst dál…

Tělesa Slovenské filharmonie doma, v Rakousku, u nás a v Japonsku

Slovenská filharmonie s šéfdirigentem Danielem Raiskinem, Slovenský filharmonický sbor se sbormistrem Jozefem Chabroněm a Slovenský komorní orchestr s uměleckým vedoucím Ewaldem Danelem se vydají po závěrečných koncertech sezony na umělecké zájezdy. Slovenská filharmonie se představí ve vídeňském Musikvereinu. Sólistou večerů bude klavírista Alexei Volodin, který se ujme sólových partů v obou klavírních koncertech Johannesa…

Číst dál…

Marek Kozák: Dobře temperovaný klavír bývá občas nazýván Starým zákonem v hudbě

„Bachova hudba, to je nekonečné objevování jeho geniality, které mně pomáhá také v jiných stylových obdobích.“

„Zavedení dobře temperovaného ladění je přelomový moment v historii. Vlastně bychom neměli mluvit o ladění, ale o rovnoměrném rozladění.“

„Až nastane vhodná příležitost, určitě se nebudu bránit dalšímu úlovku do sbírky zapomenutých klavírních koncertů.“

Nejen našemu národnímu skladateli, ale také tvorbě Johanna Sebastiana Bacha se systematicky věnuje festival Smetanova Litomyšl. Letos se o pořádnou porci jeho hudby postará klavírista Marek Kozák. Provede kompletní první díl Dobře temperovaného klavíru, který Bach zkomponoval před třemi sty lety v Köthenu. Koncert se koná v sobotu 17. června od půl třetí odpoledne. Druhý díl pak představí Kozák divákům festivalu v jeho příštím ročníku, v roce 2024. V RozhovoruPlus prozradil nejen své postřehy k Bachově tvorbě a k ladění, ale také se rozpovídal třeba o hudbě Bedřicha Smetany.

Číst dál…

Olomoucké barokní slavnosti 2023

Letošní festival Olomoucké barokní slavnosti nabídne od 7. července do 9. září osm koncertů. Pořadatelé tentokrát pozvali soubory Barokksolistene, Solamente Naturali, Pacora Trio, Societas Incognitorum, Musica figuralis, Concerto Aventino, Trombónové kvarteto Moravské filharmonie a vystoupí také talentovaní varhaníci pod vedením Jaroslava Tůmy. Na zahajovacím koncertě s návem One Music – hudba je…

Číst dál…

Smetana a Dvořák. Začal festival v Litomyšli

„V hledišti bylo slyšet vše velmi podrobně, ale celkového zvuku bylo méně, než by bylo ideální.“

„Kirill Gerstein je spíše introvert, přinejmenším oproti českému pianistovi Lukáši Vondráčkovi…“

„I když se nejedná o nejznámější a nejoblíbenější hudbu v Dvořákově odkazu, dokázal jí Netopil dát maximum zajímavosti a předat ji jako něco, co přináší potěšení a co stojí za to poslouchat.“

Národní festival Smetanova Litomyšl letos musí improvizovat. Zámek se opravuje, velké koncerty se přesunuly do sportovní haly. Ten zahajovací ve čtvrtek potvrdil, že je to pragmaticky možné řešení. Ani lehké nenápadné dozvučení sice nemohlo úplně odstranit suchost akustiky, také atmosféru zámeckého nádvoří a okolních prostranství nic nenahradí, ale iluze, že se zase až tak moc nezměnilo, byla docela silná. Přijela Česká filharmonie a Tomáš Netopil energicky a muzikálně nabídl hudbu klasiků Smetany a Dvořáka a s nimi Sergeje Rachmaninova.

Číst dál…

ČRo D-dur: Magdalena Kožená v Edinburghu a Harmonie planet Antonia Caldary

„Večerní program je mimořádně sestaven z hudby ‚věčného modernisty‘ Arnolda Schönberga a připravila ho Wanda Dobrovská.“ „Středa večer patří nabídce z Eurorádia a čeká nás písňový recitál Magdaleny Kožené na festivalu v Edinburghu 2022 za doprovodu klavíristy Jefima Bronfmana.“ „Víkendová návštěva patří české klavíristce Barboře Krištofové Sejákové, takže očekávejte koncentrovaný vhled do klavírního repertoáru.“ Stanice…

Číst dál…

Česká filharmonie uzavře sezónu open-air koncertem na Hradčanském náměstí

Pražskou sezónu prvního českého orchestru završí open-air koncert pod taktovkou amerického dirigenta Keitha Lockharta. Produkce, která je pro veřejnost zdarma, se koná ve středu 21. června od dvaceti hodin a dvaceti minut. V přímém přenosu ji vysílá Česká televize na programu ČT art. Večerem provází Jitka Novotná. Prvním hostem bude tenorista a loňský…

Číst dál…

Karlovarský symfonický orchestr otvírá Císařské lázně

„Zazní i Novosvětská symfonie, která patří ke Karlovým Varům neoddělitelně.“

„I nadále bude orchestr mimořádné koncerty pořádat v historických sálech hotelů Pupp a Ambassador, ale abonentní sezóna je od nadcházejícího podzimu už situována do nového sálu Atrium.“

„Císařské lázně, od roku 2010 národní kulturní památka, se otevírají po mnoha letech chátrání.“

Koncertem Karlovarského symfonického orchestru, přenášeným dnes večer Českou televizí na ČT Art, se ve městě otvírají zrekonstruované Císařské lázně. Sólistou je houslista Daniel Matejča, diriguje Ondřej Vrabec. Stejný program se tam opakuje i v sobotu. Národní kulturní památka poskytne tělesu důstojné zázemí pro koncerty i zkoušky. Vedle dalších kulturních akcí v nově vestavěném sále Atrium a vedle prohlídek celého interiéru se v objektu počítá například také s kavárnou a infocentrem a od podzimu s multimediální expozicí o lázeňství.

Číst dál…

Symbolické zakončení operní sezóny na náměstí Václava Havla

Opera Národního divadla a Státní opera uzavře letošní sezónu v pondělí zábavným programem pro děti i dospělé, a to v pondělí 19. června odpoledne. V pondělí od čtyř hodin odpoledne se na piazzettě před Národním divadlem koná hodinová operní dílna na téma Smetanovy Prodané nevěsty, kde si děti mohou vyzkoušet práci scénografa, kostýmního výtvarníka nebo…

Číst dál…

Smetanova Litomyšl se stipendisty Akademie MenART

Mladí stipendisté Akademie MenART v červnu opět předvedou své umění. Vedle současných mezinárodně uznávaných hudebníků tak zpestří programy už započatého Národního festivalu Smetanova Litomyšl a Smetanovy výtvarné Litomyšle. Celkem třiadvacet mladých interpretů z celé země ve věku od deseti do osmnácti let rozezní 30. června prostory Zámecké jízdárny v Litomyšli. Hudebníci pracovali se zkušenými…

Číst dál…

Nejdřív Komedianti, po nich Sedlák kavalír. Státní opera uvede poslední premiéru sezony

Dvě nejpopulárnější opery italského verismu zazní v jednom večeru: opery Komedianti a Sedlák kavalír režíruje ve Státní opeře v Praze Ondřej Havelka a volí tak opačné než tradiční pořadí. Není však prvním, kdo se rozhodl k tomuto kroku. Premiéra prvního obsazení se koná již dnes od devatenácti hodin. Opera Ruggera Leoncavalla Komedianti a opera Sedlák kavalír…

Číst dál…

Klasika v souvislostech (53)
Svatební den na Troldhaugenu.
Pianista, skladatel a vlastenec Edvard Grieg stoosmdesátiletý

„Grieg byl určitě ovlivněn Schumannovým Klavírním koncertem a moll, zároveň však už je slyšet jeho rostoucí zájem o norskou lidovou hudbu.“

„Vezmeme-li v úvahu, kam až se hudebně dostal jako vizionář Richard Wagner, pak je Griegova často idylická hudba až do konce mnohem romantičtější. Třebaže Wagnera přežil o dvacet let.“

„Norové vděčí Griegovi za to, že se dostali na evropskou kulturní mapu a že jsou na ní trvale přítomni.“

Známe ho z nejobvyklejších podobizen jako bělovlasého drobného muže s velkým knírem. Studoval v Lipsku a svou nejznámější skladbu napsal v Dánsku, ale duší byl Nor – milovník norské přírody a kultury, vlastenec a republikán. Jeho život začal i skončil v Bergenu na západním pobřeží země. Edvard Grieg, pianista a skladatel, zemřel jako čtyřiašedesátiletý v roce 1907 ve městě, kde se narodil 15. června 1843, před 180 lety.

Číst dál…

Plzeňská filharmonie zahraje na festivalu Richarda Strausse

Plzeňská filharmonie míří na prestižní festival Richard Strauss Tage do německého Garmisch-Partenkirchenu, kde vystoupí 17. a 18. června. Zahraje tam Straussova Macbetha, svitu z Růžového kavalíra nebo Čtyři poslední písně, které s orchestrem přednese kanadská sopranistka Sarah Marie Kramer. V programu dále zazní hudba Gustava Mahlera, Edvarda Griega, Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a Roberta Volkmanna. Filharmonii…

Číst dál…

Roman Patkoló uhranul publikum pardubické filharmonie

„Hned úvodní mohutný akord vtáhl posluchače do zvukově i obsahově pestré Rossiniho hudby, což svým energickým gestem podpořil šéfdirigent Stanislav Vavřínek.“

„Dokonalá technická virtuosita Romana Patkoló bez sebemenšího intonačního zaváhání, překrásný medový tón v působivé pomalé větě a radostný vizuální projev právem zvedly publikum ze židlí.“

„Celé provedení tohoto náročného, téměř hodinového díla klade vysoké nároky i na samotný fyzický výkon hráčů, přičemž vše musí působit uvolněně, radostně, přitom zároveň energicky a dravě.“

Závěrečné koncerty sezony Komorní filharmonie Pardubice (KFP) se udály pod vedením šéfdirigenta Stanislava Vavřínka ve dnech 12., 13. a 14. června 2023 v Sukově síni Domu hudby, domovské scéně orchestru. Po vstupní předehře k opeře Tancred Gioacchina Rossiniho publikum doslova uhranul fenomenální výkon světově proslulého slovenského kontrabasisty Romana Patkoló. Důstojným závěrem celé koncertní sezóny pak bylo zařazení jednoho z ikonických děl celé hudební historie, Symfonie č. 3 Es dur „Eroica“ Ludwiga van Beethovena.

Číst dál…

Národní divadlo moravskoslezské uvede premiéru Smetanova Dalibora

Za týden se v ostravském Divadle Antonína Dvořáka koná premiéra Smetanovy opery Dalibor. Právě Národní divadlo moravskoslezské (NDM) postupně studuje opery Bedřicha Smetany a chce je v příštím jubilejním roce skladatele uvést všechny. Svoji inscenaci Prodané nevěsty NDM nabídne na dnes startujícím letošním ročníku Národního festivalu Smetanova Litomyšl, kde v příštím roce smetanovský operní…

Číst dál…

Kouzelná flétna z MET se značnými rezervami

„V libretu Kouzelné flétny najdeme všechno možné, je to vlastně taková první revue.“

„Vedení MET k nastudování Kouzelné flétny pozvalo Nathalii Stutzmann, což se jako příliš šťastné neukázalo.“

„Režie Simona McBurneyho se snažila o to, aby se na jevišti neustále něco dělo. Když zpěv jednotlivých protagonistů nerušila hra jejich kolegů, rušila množstvím videoprojekcí (často velmi primitivních) a zejména nejrůznějšími neoperními zvuky, které někdy dokreslovaly herectví na jevišti.“

V závěru svého krátkého, leč velice plodného života, pracoval Wolfgang Amadeus Mozart mimojiné na dvou operách, La clemenza di Tito a Kouzelná flétna. Jestliže první operu psal na objednávku pro Prahu jako slavnostní operu ke korunovaci Leopolda II. za českého krále, Kouzelná flétna vznikla pro lidové, tehdy předměstské, divadlo Emanuela Schickanedera ve Vídni. Přenos Kouzelné flétny 3. června 2023 byl posledním z letošních operních přenosů z Metropolitní opery do kin celého světa v rámci programu The Met: Live in HD.

Číst dál…

Amadeus String Trio v Zrcadlovém sále dobříšského zámku

Cyklus Dobříšské večery hudby nabídne v neděli 18. června v Zrcadlovém sále dobříšského zámku koncert smyčcového ansámblu Amadeus String Trio, jehož členové působí ve Škampově či Talichově kvartetu. Během koncertu zazní výběr z klavírních Goldbergovských variací od Johanna Sebastiana Bacha v úpravě pro smyčcové trio, dále Trio G dur Ludwiga van Beethovena, Schubertovo Trio…

Číst dál…

Festival komorní hudby v Kutné Hoře vrcholil jedinečnými výkony i posluchačskými zážitky

Středa se souhrou okolností stala festivalovým skutečným středem a navíc jednou z dominant v podobě koncertu z děl komponujících žen příznačně nazvaného „Les Femmes Fatales“.“

„Terezie Fialová se svou bohatou zkušeností komorní praxe věděla přesně, kdy vystoupit do popředí a kdy tmelit celek, nebo ustoupit promluvě obou melodických nástrojů.“

„O naprosto bezprecedentní zážitek se postaral slovenský houslista Milan Paľa.“

Koncem jara a začátkem léta ožívá tradice regionálních hudebních festivalů. Mezi nimi si renomé výjimečné události svého druhu vydobyl Mezinárodní festival komorní hudby Kutná Hora, pořádaný na začátku června v týdenním rozsahu. Již 16. ročník se uskutečnil mezi 3. a 11. červnem s nabídkou šestnácti koncertů ve vynalézavé a atraktivní dramaturgii. Charakteristickým, nezaměnitelným rysem tu je princip tvůrčí dílny, kdy interpreti se ke společnému výkonu scházejí až na místě, aby připravili a předvedli výsledný zvukový tvar skladeb, s jakými se v běžném koncertním provozu stěží kdy setkáme. To vše je umocněno vyspělým interpretačním uměním individuálních výkonů, včetně komorní souhry.

Číst dál…

Zahradami Kroměříže zněla Óda na radost

„Z naprostého ticha se postupně, jakoby zdaleka, až ze zahrad, zvedala melodie svolávacích fanfár a rezolutně i majestátně vyzývala k revoluci.“

„Postupně se vynořující melodie vynesly na povrch lahodnou všeobecnou souhru.“

„Také sbor měl jednolitý téměř sametový témbr se zřejmým důrazem sbormistra Petra Fialy na význam a zvukomalebnost textu.“

V rámci 24. ročníku mezinárodního hudebního festivalu Hudba v zahradách a zámku Kroměříž zazněl dne 12. června 2023 ve Skleníku Květné zahrady slavnostní zahajovací koncert festivalu k 25. výročí zápisu zahrad a zámku v Kroměříži na Seznam světového dědictví UNESCO. Symfonie č. 9 d moll s Ódou na radost Ludwiga van Beethovena pro orchestr, sóla a smíšený sbor nebyla vybrána náhodně. Autograf její poslední věty byl již v minulém století zařazen na seznam světového dokumentárního dědictví UNESCO a v příštím roce tomu bude 200 let od chvíle, kdy zazněla poprvé.

Číst dál…

David Radok: Salome je opera o boření tabu

„Janáčkovo divadlo má dobrou atmosféru. Je tu specifická energie.“

„Salome změnila způsob vnímání hudebního dramatu. Je o překračování všech limitů i tabu, šokující dílo o nelidskosti, amorálnosti; o tom, kam až je člověk schopen zajít.“

„Je zajímavé, že Strauss pracoval podobně jako Janáček a ve stejné době. Strauss si napsal sám libreto podle hry Oscara Wilda; není to zpěv na poezii, ale na prózu.“

David Radok vyrostl a vystudoval díky emigraci spolu s rodiči ve Švédsku, kde se věnoval operní režii. Po revoluci se vrátil a začal působit rovněž v České republice. Vedle Národního divadla v Praze pracuje pravidelně i v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Společně s dirigentem a skladatelem Marko Ivanovićem uvedli už opery Věc Makropulos, Modrovousův hrad, Monument, Tři fragmenty z Juliette a Lidský hlas nebo Petera Grimese. V současnosti společně připravují inscenaci opery Salome od Richarda Strausse, premiéru má 17. června. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz se David Radok zamýšlí nad námětem Salome, vrací se k inscenaci Brittenova Petera Grimese, naznačuje, jaké opery nemá rád, a distancuje se od povrchních režijních aktualizací.

Číst dál…

Baletní kurzy Jiřího Bubeníčka v Českém Krumlově

Bubeníček Ballet Masterclasses – to jsou první české mistrovské kurzy tanečníka a choreografa mezinárodního renomé, Jiřího Bubeníčka. Konají se od 4. do 14. července v Českém Krumlově, a to ve spolupráci s Festivalem Krumlov. V projektu nazvaném Francouzská noc vybraní talentovaní kurzisté také vystoupí. Jiří Bubeníček během své téměř pětadvacetileté kariéry zastával pozici prvního sólisty…

Číst dál…