KlasikaPlus.cz© - portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Marek Štilec: My to máme v rodině ideální

„Nahrávání je vždycky současně i badatelská činnost. Objevujeme kvalitní prameny a materiály.“ „Kompaktních disků, které jsem již natočil, je dnes kolem třiceti, ale koncertní činnost nezanedbávám.“ „Přijal jsem v této sezóně nabídku Českého chlapeckého sboru Boni Pueri a stal jsem se jeho hlavním hostujícím sbormistrem.“ Velké projekty, krásná hudba. Dirigent Marek Štilec má rád…

Číst dál…

Jiří Petrdlík: Rád se nechám budoucností i trochu překvapit

„Budeme hrát už od srpna, a diváci tedy uvidí téměř vše, jen v náhradním termínu.“ „Proč bychom se netěšili, když nám Pán Bůh zdraví dá! je docela pádný argument, proč tuto operu opět nasadit do repertoáru.“ „Melodramfest je světově unikátní platforma pro interpretaci melodramu.“ Dlouholetý šéf opery plzeňského Divadla Josefa Kajetána Tyla…

Číst dál…

Matěj Bartoň: Můj Vodník je pokus zhudebnit Kytici jako operu

„Prostředky, které nám poskytuje moderní hudba, by se mělo šetřit; respektive by měl autor dobře vědět, proč je používá.“ „Umělci i posluchači by si mohli uvědomit, že pravidelné pořádání koncertů nemusí být samozřejmostí. Máme možnost poznat jejich skutečnou hodnotu.“ „Díky karanténě máme možnost objevovat nové technologie. Do budoucna se nám otvírá…

Číst dál…

Dvořákova Olomouc nabídne Dvořáka, grotesku i jazz

Čtyři ze sedmi koncertů Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Olomouc věnují pořadatelé odkazu Antonína Dvořáka. Kromě písňové, komorní a symfonické tvorby představí festival Dvořákovo dílo i v dobově poučené interpretaci. Na programu je také černobílá americká groteska s živou orchestrální hudbou, crossoverový projekt spojující hudbu napříč žánry i jazzový koncert v doprovodu Moravské filharmonie Olomouc. Festival…

Číst dál…

Jakub Hrůša: Nechtěl bych být expert na všechnu hudbu
(2. část)

„Kdo je mým vzorem? Opravdu pravdivá odpověď je, že vedle Jiřího pro sebe dodnes objevují i mnoho dalších českých osobností.“ „Zájem o českou hudbu ve světě je obrovský“ „Pokud interpret má jméno, tak myslím, že je jeho zodpovědností, aby program nezapadal do rutinních kolejí.“ Jakub Hrůša dnes patří mezi přední světové dirigenty.…

Číst dál…

Jiří Nekvasil: Smetana je neskutečně niterný, moderní a inspirativní

„Co je velice zajímavé a důležité: každá ze Smetanových oper je úplně jiná.“ „Silnější inspiraci Wagnerem a vyrovnávání se s wagnerovským hudebním dramatem vidím v české operní tvorbě u Zdeňka Fibicha.“ „Hlavním motivem v opeře Dalibor je pro mě hudba.“ Pražské Národní divadlo dnes a v sobotu uvádí v premiéře novou inscenaci Smetanovy opery Dalibor. Za týden, ve…

Číst dál…

Český filharmonický sbor Brno ozdobil Dvořákovu Příbram

„Koncerty a capella by se sbor nemohl uživit. Přesto jsou komorní koncerty bez doprovodu nesmírně důležité pro technickou perfekci tělesa.“ „Sbor ve Fibichově půvabné skladbě prokázal za doprovodu varhan všechny své technické přednosti. Podmanivě měkký, intonačně precizní tón, plastiku frázování, výsostnou hlasovou kulturu, schopnost dynamického rozpětí.“ „Přirozeným vrcholem večera se staly…

Číst dál…

Pohledem Petra Vebera (1)
Koleda, koleda, Štěpáne…

„Svatební obřad Dvořákových z roku 1873 pamětní deska umísťuje jednoznačně jinam – do kostela svatého Petra na Poříčí.“ „U Bedřicha Smetany a Kateřiny Kolářové pochybnosti kolem svatby u svatého Štěpána asi nejsou.“ „Toulat se po Praze, objevovat pamětní desky věnované osobnostem minulosti a představovat si, jak kdysi vypadala místa, kde žili…“ Kostel svatého Štěpána…

Číst dál…

Aleš Briscein od Janáčka ke Smetanovi

„Janáček a můj hlas si naštěstí velmi dobře rozumějí.“

„V zahraničí jde o velmi žádaného autora, žijeme v období „janáčkománie“.“

„V únoru 2019 čeká Brisceina Smetanův Dalibor v německém Frankfurtu.“

Na scénu berlínské Deutsche Oper se na tři večery 10., 16. a 22. listopadu vrací Janáčkova opera na motivy Čapkovy hry Věc Makropulos o touze po nesmrtelnosti i strachu z ní.  Hlavní ženskou roli Emilie Marty ztvární jedna z nejlepších dramatických sopranistek současnosti Evelyn Herlitzius. Do inscenace vstupuje i tenorista Aleš Briscein, který hlavní postavu Alberta Gregora vytvořil už několikrát v kariéře, kromě českých scén třeba v Londýně, Salcburku, Šanghaji nebo Hongkongu.

Číst dál…