KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Skvělá péče o Richarda Strausse v Berlíně

„Inscenace Elektry je známá i naším divákům“

„Herlitzius je jedna z nejlepších operních hereček současnosti.“

„Tobias Kratzer rezignoval na pohádkovost Hofmannsthalovy předlohy i na její symboliku.“

Operní odkaz Richarda Strausse stále mocně rezonuje, a to zejména v Německu – den po sobě uvedly jeho díla dva různé berlínské operní domy. Státní opera Pod lipami nabídla 10. února úspěšnou inscenaci Elektry, k méně známé Ženě bez stínu se 11. února uchýlila Německá opera Berlín. Na obě představení lze nalepit štítek „tak se to má dělat“.

Číst dál…

Chytré liščátko čili Bystrouška. V Berlíně se vracejí k úspěšné inscenaci Janáčkovy opery

Deutsche oper Berlin znovu uvádí rodinnou inscenaci Janáčkových Příhod lišky Bystroušky. Letitý počin premiérovaný v roce 2000 je ke zhlédnutí nejdříve 19. prosince, dále pak 22. a 23. prosince a 4. a 5. ledna 2025. V režii Kathariny Thalbach a pod hudebním vedením Marka Letonji zpívá hlavní roli Bystroušky Meechot Marrero. Provedení tříaktové opery jsou bez českého…

Číst dál…

Popelka v berlínské Deutsche Oper jen drobně opráší Tristana

Na pokračování nabízené a s Rozhlasovými symfoniky nedávno završené pražské koncertní provedení opery Tristan a Isolda čerstvý šéfdirigent Vídeňských symfoniků Petr Popelka zužitkuje při blížící se německé produkci. Deutsche Oper Berlin uvádí třináct let starou inscenaci Wagnerovy opery a první z repríz je v plánu 27. října. 18. ledna 2025 se posléze uskuteční derniéra. Zrada, ztracená…

Číst dál…

Aleš Briscein od Janáčka ke Smetanovi

„Janáček a můj hlas si naštěstí velmi dobře rozumějí.“

„V zahraničí jde o velmi žádaného autora, žijeme v období „janáčkománie“.“

„V únoru 2019 čeká Brisceina Smetanův Dalibor v německém Frankfurtu.“

Na scénu berlínské Deutsche Oper se na tři večery 10., 16. a 22. listopadu vrací Janáčkova opera na motivy Čapkovy hry Věc Makropulos o touze po nesmrtelnosti i strachu z ní.  Hlavní ženskou roli Emilie Marty ztvární jedna z nejlepších dramatických sopranistek současnosti Evelyn Herlitzius. Do inscenace vstupuje i tenorista Aleš Briscein, který hlavní postavu Alberta Gregora vytvořil už několikrát v kariéře, kromě českých scén třeba v Londýně, Salcburku, Šanghaji nebo Hongkongu.

Číst dál…

Jana Kurucová: Komorní hudba je osobnější

„Když tak někdy „baby kecají“, tak z toho i někdy něco vznikne.“

„Barokní hudba má tu vlastnost, že umí vlézt pod kůži a že se jí člověk nedokáže nasytit.“

„Když člověk zpívá většinou novější hudbu, tak na starou hlas není až tak uzpůsobený.

Zahajuje už desátou sezonu v Deutsche Oper Berlin, těší se nové kalhotkové role a jednou si touží zazpívat i ty negativní, třeba Ježibabu. Jejím nejbližším snem je ale třeba Komponista z Ariadny na Naxu nebo Octavián z Růžového kavalíra. JANA KURUCOVÁ Kromě opery miluje starou hudbu a tak není divu, že se už velmi těší na dnešní koncert se souborem Alba Musicale v zámeckém areálu Ctěnice v Praze-Vinoři…

Číst dál…