„Hrůša dokázal Svatební košile nahlédnout v něčem opravdu neotřele, nově.“ „Na pódiu panovala vzácná shoda.“ „Být to v opeře, měla by Kněžíková za takovou árii aplaus na otevřené scéně.“ Jedenáctý ročník Dvořákovy Prahy otevřel v pátek v Rudolfinu koncert České filharmonie, na němž Jakub Hrůša rozezněl kantátu Svatební košile. Začátek po všech stránkách…
Poslední koncerty pod otevřeným nebem
„Prodanou nevěstu vybrali organizátoři v roce stého výročí Československa záměrně.“ „Dvořákova Praha se 2. září nemusí na počasí tolik ohlížet.“ „Také Valdštejnská zahrada je propojena s osudovými osmičkami českých dějin.“ „O posledním prázdninovém víkendu končí řada letních hudebních akcí.“ „Zámek, stojící na samém okraji povrchových dolů, má slavné hudební tradice.“ Vstup…
Subtropické anglické léto Jakuba Hrůši s Vanessou
„Po pěti minutách jsem se do díla nevratně zamiloval.“
„Hudba Vanessy je poměrně jednoznačně americká.“
„Režijní ztvárnění přímo vyzývá k opakovanému zhlédnutí.“
„Smekám před jejich hereckým projevem.“
„Glyndebourne je naše ideální verze toho, co pro jiné lidi představuje chalupa.“
Jsem tu šťasten, shrnuje v rozhovoru pro KlasikuPlus Jakub Hrůša uplynulé týdny na operním festivalu v Glyndebourne – studium, přípravy a zkoušky završené nedělní premiérou Vanessy Samuela Barbera. Se zápalem hovoří o díle, o režii a pěvcích i o hře Londýnských filharmoniků a stejně tak nadšeně i o tom, jak se v mezinárodně proslulém divadle ve venkovském rodinném sídle Guse Christieho pracuje a žije dirigentovi, který chystá novou inscenaci. A ohlasy v tisku? Hned druhý den jich byla desítka a jsou pozitivní. A asi ještě přibudou další.