KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Finále Concertina Praga

Dvořákova rozhlasová mezinárodní soutěž pro mladé hudebníky bude zanedlouho znát svého vítěze. Přesněji vítězku, protože do finále postoupily pouze dívky. Koncert 14. září v pražském Rudolfinu rozhodne o tom, která ze čtveřice finalistek přesvědčí mezinárodní porotu a také publikum, jež bude jako již tradičně udělovat svou vlastní cenu. Výsledky budou oznámeny bezprostředně po…

Číst dál…

Dvořákova Praha poodkryla tvůrčí sílu mladého Smetany

„Dramatický talent a kompoziční jistota mladého Smetany dokážou strhnout.“

„Švédské symfonické básně by se mohly hrát častěji.“

„Osudová má znít trochu slavnostně, ale tady se pořád běželo dopředu…“

Jeden z dramaturgicky nejzajímavějších koncertů letošní Dvořákovy Prahy se odehrál v pondělí 9. září. Bamberské symfoniky znovu řídil Jakub Hrůša a nabídl „švédské“ symfonické básně Bedřicha Smetany a Beethovenovu Osudovou symfonii. Mladý Smetana měl velkolepý účinek, dobře známého Beethovena naopak oslabilo zvolené rychlé tempo.

Číst dál…

Jakub Hrůša podruhé a znovu skvěle. Na Dvořákově Praze zazářila i Julia Fischer

„Julia Fischer Hrála krásně plným, oblým a sametovým tónem, a možná i díky svým slovenským kořenům vystihla zvláštní zádumčivost díla.“

„Orchestrálně to bylo v nejlepším slova smyslu vznosné, syrové, přesto dostatečně kantilénové, přednesené v jednom mocném tahu.“

„Hrůša diriguje velmi zřetelně a intenzivně, nikdy však povrchně exaltovaně, je vidět, že ví, co chce, a zjevně to hudebníkům dokáže předat.“

První dny letošní Dvořákovy Prahy jsou ve znamení rezidence Jakuba Hrůši. Ten v jejím rámci diriguje jak Bamberské symfoniky, tak Českou filharmonii. Koncert 7. září v Rudolfinu patřil českému tělesu a představili se rovněž houslistka Julia Fischer, Pražský filharmonický sbor a čtveřice pěvců-sólistů.

Číst dál…

Jakub Hrůša otevřel Dvořákovu Prahu. I ty nejoposlouchanější skladby mohou znít svěže

„V nedávném rozhovoru Hrůša naznačil, že provedení obou Dvořákových děl nebude rutinní. Slib splnil na sto procent.“

„Nebojí se jít místy až do krajností, ať už v kontrastech temp či dynamiky, nebo v nově promyšlených a prožitých nápadech, ale nikdy nepřesáhne hranice rozumné uvážlivosti a vkusu.“

„Vše bylo zajímavé a vzrušující, nic neběželo samospádem a ´zadarmo´, nic nebylo laciné nebo naopak zběžné.“

Bamberští symfonikové s Jakubem Hrůšou a Julianem Steckelem se první zářijový pátek postarali v Rudolfinu o zahájení festivalu Dvořákova Praha, které bylo důstojné, ale nejen to. Bylo nové, svěží, umělecky živé a mimořádně vzrušující. Přesto, že zněly dvě bezkonkurenčně nejhranější skladby Antonína Dvořáka, Violoncellový koncert a Novosvětská symfonie.

Číst dál…

Corinne Winters: Zpívat Janáčka, jako když se mluví

„Zažít, že Janáčka poslouchá nadšeně na šest tisíc lidí pohromadě, je naprosto jedinečné.“ 

„V budoucnu se asi jednou dostanu i k Věci Makropulos, ale myslím, že to je ještě cesta na více let.“

„Když jsem začala zpívat české role, nikdy nepadlo rozhodnutí, že budu chtít být specialistkou na český repertoár.“

Američanka Corinne Winters se v poslední době výrazně profiluje v českém repertoáru. Zpívá Rusalku, ale hlavně Jenůfu a Káťu Kabanovou. V sobotu s Českou filharmonií, Pražským filharmonickým sborem, s dalšími sólisty a s dirigentem Jakubem Hrůšou na festivalu Dvořákova Praha vystoupí v Janáčkově Glagolské mši. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz vzpomíná na letošní srpnové koncerty na festivalu BBC Proms i na Káťu na Salcburském festivalu před dvěma roky, uvažuje o hudbě Leoše Janáčka i o češtině, kterou se intenzivně učí, a vypočítává výhody, které jí přináší její nevelká postava.

Číst dál…

Dvořákova Praha už je na doslech. Jakub Hrůša se nadře

Tradičním provedením Violoncellového koncertu h moll a Novosvětské symfonie v pátek 6. září vstoupí Mezinárodní hudební festival Dvořákova Praha do svého sedmnáctého ročníku. Jeho program zásadně reflektuje oslavy Roku České hudby, byť odkazu Bedřicha Smetany se spíše vyhýbá. Zahajovací koncert se sólistou Julianem Steckelem a Bamberskými symfoniky bude řídit rezidenční umělec letošní Dvořákovy…

Číst dál…

Julian Steckel: Dvořákův koncert je jako cesta životem. Vyžaduje dlouhý dech

„Soutěže mohou pomoci, mohou toho ale také mnohem více zničit.“

„Často se špatně chápou Dvořákova tempová označení.“

„Je důležité, abychom se jako interpreti nestavěli příliš do popředí. Já jsem třeba hodně temperamentní. Jako malý jsem byl extrémně divoký a později jako teenager jsem měl tendence se tím temperamentem nechat unést.“

Julian Steckel letos spolu s Bamberskými symfoniky a Jakubem Hrůšou zahájí Dvořákovu Prahu. Violoncellový koncert Antonína Dvořáka, který je již tradičně součástí zahajovacího koncertu, má na svém repertoáru už více než čtvrtstoletí a vyhrál s ním také například slavnou mnichovskou soutěž ARD. Jak přistupuje k jeho interpretaci, co všechno s ním už zažil, jak přemýšlí o hudbě a jak vypadala jeho dosavadní hudební dráha, to jsou jen některá z témat, která Julian Steckel odkryl v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz.

Číst dál…

Úspěšný prolog Dvořákovy Prahy. S brněnskými umělci v Brně

„Předehra v Brně se Brňanům mohla zdát podivná, ale po důkladnějším zamyšlení je nutné krok označit za logický.“

„Dvořákova symfonická báseň Holoubek má pro Brno speciální podtón. V Besedním domě se konala světová premiéra dirigoval ji právě Leoš Janáček.“

„Čtveřice mužských sborů je z roku 1885 a autor je dedikoval ‚Slovutnému pánu, panu Antonínu Dvořákovi na důkaz neobmezené úcty‘.“

Dvořákova Praha je festival, jehož sedmnáctý ročník bude zahájen 6. září v Rudolfinu. Předehrou se mu stal koncert 31. srpna v Besedním domě v Brně. Dvořákova Praha tak zahájila již podvanácté výpravou Po stopách Antonína Dvořáka do míst, která byla pro jeho tvorbu nějakým způsobem významná. V Brně šlo především o přátelství s Leošem Janáčkem, které dalo náplň odpolednímu setkání s hudbou. Filharmonii Brno a Český filharmonický sbor Brno spolu se sólisty Jaroslavem Březinou, Romanem Hozou a Pavlínou Švestkovou dirigoval Robert Kružík.

Číst dál…

Dvořákova Praha v prvním týdnu. Nejen s Jakubem Hrůšou, ale i pro rodiny s dětmi

Začátek září je termínem, kdy se zdvihá další festivalová vlna. Pražské odnoži již sedmnáct let dominuje festival Dvořákova Praha, stejně jako to jen o něco málo déle před ním činil Mezinárodní hudební festival Pražský podzim. Co nabídne Dvořákova Praha v prvním týdnu? Odpoví první týdenní výhled.  Po brněnském prologu, který se uskutečnil…

Číst dál…

Dvořákova Praha už se hlásí. Prolog letos v Brně

Tradiční ouvertura festivalu Dvořákova Praha, tentokrát pod názvem Po stopách Antonína Dvořáka, v letošním roce zavítá do Brna. V Besedním domě v samotném závěru měsíce srpna zahraje Filharmonie Brno s vedoucím Robertem Kružíkem a zazpívá Český filharmonický sbor Brno připravený Joelem Hánou. Vystoupí rovněž pětice sólistů: Klavíristé Miriam Zuziaková a Kento Satsuma a zpěváci Pavlína Švestková (soprán),…

Číst dál…

Pavel Haas Quartet v La Skale. Pokračování tradice v amfiteátru u Turnova 

Celosvětově žádaný smyčcový Pavel Haas Quartet zahájí nadcházející, svou už třiadvacátou koncertní sezónu opět po roce v letním amfiteátru La Skala v malebném prostředí Malé Skály nedaleko Turnova, kde v neděli 18. srpna odpoledne představí díla Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka. Na jedno z deseti nejlepších kvartet všech dob, jak jej označil britský hudební časopis…

Číst dál…

Mahlerova Sedmá za měsíc opět na pražském Výstavišti. Po sto šestnácti letech od premiéry

Úvod koncertní sezóny v pražské metropoli náleží již tradičně festivalu Dvořákova Praha. Jeho letošní plány jsou svázány s tematikou Roku české hudby. Znít bude Dvořák, Smetana, Janáček, Suk, ale také kališťský rodák Gustav Mahler. Pořadatelé mimořádným open air koncertem 11. září připomenou světovou premiéru Mahlerovy Sedmé symfonie. Provedena bude na stejném místě…

Číst dál…

Nora Lubbadová ve finále Concertino Praga 2024

Do finále osmapadesátého ročníku Dvořákovy mezinárodní rozhlasové soutěže Concertino Praga se probojovaly čtyři mladé hudebnice. Stalo se tak poprvé v historii této soutěže, kterou pořádá Český rozhlas a Akademie klasické hudby pod patronací Evropské vysílací unie a Karel Komárek Family Foundation, že se o vítězství utkají čtyři dívky. A mezi nimi bude i klavíristka Nora Lubbadová…

Číst dál…

Čtyřicet mladých klavíristů bude soutěžit v Broumově

Mezinárodní klavírní soutěž Broumovská klávesa se počtrnácté uskuteční v prostorách broumovského kláštera. Od 3. do 5. května tam poměří své schopnosti na čtyři desítky mladých klavíristů z České republiky, Slovenska, Polska, Německa, Maďarska a Ukrajiny. Mezinárodní klavírní soutěž Broumovská klávesa vznikla v roce 2011 s cílem nabídnout nejmladším klavíristům odbornou platformu pro mezinárodní konfrontaci a setkávání…

Číst dál…

Bennewitzovci se prezentují v zámoří

Smyčcové Bennewitzovo kvarteto je v těchto dnech na americkém kontinentu. Severoamerické turné dnes pokračuje koncertem v kalifornském San José a o dva dny později poskytne jedinou kanadskou výjimku ve městě Vancouveru. 11. dubna soubor hraje v newyorské Bohemian National Hall a 12. dubna svůj výjezd ukončí na washingtonském Velvyslanectví České republiky. O přednášeném repertoáru webové…

Číst dál…

Třetí kolo projektu Piana do škol

Základní umělecké školy se mohou už potřetí hlásit do grantové výzvy projektu Piana do škol. Nadace Karel Komárek Family Foundation, která za iniciativou stojí, jich do související veřejné sbírky vybere sedmnáct. Nástrojový park tuzemských ZUŠ tak obohatí pět nových klavírů a dvanáct pianin značky Petrof, tradičního partnera projektu. Nadace zároveň ohlásila…

Číst dál…

Rok české hudby podle Dvořákovy Prahy. Program letošního ročníku odtajněn

Sedmnáctý ročník Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha odhalil svůj kompletní letošní program. Od 6. do 24. září se do Prahy sjedou významné světové orchestry v čele s Vídeňskými filharmoniky, vystoupí i rezidenční Česká filharmonie a dirigent Jakub Hrůša. Komorní řada nabídne po třech letech završení kompletního provedení Dvořákova kvartetního díla, recitálová řada láká návštěvníky…

Číst dál…

Concertino Praga rozdá více cen

Akademie klasické hudby společně s Nadací Karel Komárek Family Foundation (KKFF) rozhodly po domluvě s Českým rozhlasem o rozšíření cen pro vítěze a finalisty Dvořákovy rozhlasové mezinárodní soutěže pro mladé hudebníky Concertino Praga. Nová ocenění se budou týkat již finalistů letošního 58. ročníku, do kterého je možné podávat přihlášky do 31. března. O vítězi tradičně…

Číst dál…

Koncertní výjezd Bennewitzova kvarteta s nádechem Roku české hudby

Tři zahraniční koncerty ve třech dnech a každý na jiném místě čekají Bennewitzovo kvarteto v termínu od 23. do 25. ledna. Nejdříve švýcarský Brienz, poté německý Stuttgart a na konec „minišnůry“ ještě německý Holzkirchen. Repertoár všech koncertů zahrnuje Smyčcový kvartet č. 1 Erwina Schulhoffa a Dvořákův Smyčcový kvartet č. 11 C dur, op. 61,…

Číst dál…

Klavírní naděje se počtrnácté sjedou do Broumova

Mezinárodní soutěž pro mladé klavíristy do sedmnácti let Broumovská klávesa se uskuteční již počtrnácté v areálu broumovského kláštera ve dnech 3. – 5. května 2024. Přihlášky je možné podávat do 24. dubna letošního roku. Soutěž je rozdělena do čtyř věkových kategorií, pro každou z nich je jednokolová. Nedílnou součástí přehlídky mladých talentů…

Číst dál…

Dvořákova Praha s Hrůšou a Bamberskými symfoniky či s Lukášem Vondráčkem

Festival Dvořákova Praha se uskuteční od 6. do 24. září 2024. Už nyní však festival nabízí vstupenky na tři odtajněné koncerty z nadcházejícího 17. ročníku; zbylý program zatím zveřejněný není. Do tradičního vánočního předprodeje vybrali pořadatelé vystoupení dirigenta Jakuba Hrůši s Bamberskými symfoniky 9. září, klavíristu Lukáše Vondráčka s Luzerner Sinfonieorchester a dirigentem Michaelem Sanderlingem…

Číst dál…

Závěr Dvořákovy Prahy jako nevšední hudební zážitek

„Paul Lewis je typem klavíristy spíše introvertním, v gestech i mimice rezervovanějším, nicméně ve zvukovém i technickém provedení naprosto brilantním.“

„Od první chvíle dokázal dirigent Petr Popelka držet neskutečné napětí v dramaticky tísnivé atmosféře.“

„Úlevně pozitivní a radostná hudba po nádherném, avšak depresivním Novákovi účinkovala jak pravý balzám na duši. Český filharmonický sbor Brno renomovaného sbormistra Petra Fialy jednoznačně potvrdil svou pověst jednoho z nejlepších světových sborových těles.“

Závěrečný koncert Dvořákovy Prahy se letos nesl v duchu dvojího kulatého jubilea. Johannes Brahms „slaví“ v tomto roce 190 let od svého narození, Český (Československý) rozhlas zase sto let své existence. Samozřejmě tedy poslední festivalový večer nemohl patřit nikomu jinému než právě Symfonickému orchestru Českého rozhlasu v čele s jeho šéfdirigentem Petrem Popelkou. Koncert, který se konal 25. září od dvaceti hodin ve zcela zaplněné Dvořákově síni Rudolfina, přenášel živě Český rozhlas Vltava, vysílán bude následně i v zahraničních rozhlasových stanicích partnerské sítě Eurorádia. Večerem provázela moderátorka Jana Trojanová a publikum si mohlo vychutnat mimořádný hudební zážitek.

Číst dál…

Esence komorní hudby. Belcea Quartet a Bertrand Chamayou

„Pred vášňou, ktorú majú v ‚popise‘ celkom adekvátne uprednostnili eleganciu a subtílnosť.“

„Tak organické prepojenie jednotlivých článkov nie je možné zažiť príliš často.“

„Dohromady tvoril ansámbel nesmierne farebný, dynamický celok, extrémne sugestívny a autentický svojimi osobitými vzťahmi.“

Vášeň spojená s precíznosťou – práve tieto slová si prečítate ako prvé, keď sa pred vás dostane text o ansámbli Belcea Quartet. Súbor sa 21. septembra predstavil v rámci komornej rady Dvořákovej Prahy, v druhej polovici večera aj s klaviristom Bertrandom Chamayou – a vášeň a precíznosť neboli zďaleka jedinými atribútmi, ktorými si pražské publikum získali.

Číst dál…

Giuseppe Guarrera barevně, jasně, pohotově

„K jeho najväčším prednostiam potom azda patrí to, že je schopný zreteľne uchopiť rozvrstvenie skladieb, jasne ich štrukturovať, počúvať motivicko-tematický materiál.“

„Guarrerovo pojatie samozrejme stavalo na tom, že technické výzvy týchto kompozícii zvládal celkom suverénne.“

„Každá z ‚kartiniek‘ dostala v Guarrerovej interpretácii priestor a pozornosť, zároveň ale stále fungovali aj ako celok.“

Vo rozmanitom recitály sa v rámci rady „Pro budoucnost“ festivalu Dvořákova Praha predstavil mladý taliansky klavirista Giuseppe Guarrera. V sále Betlémské kaple zahral 20. septembra diela Beethovena, Ligetiho, Liszta a Musorgského; ťažiskom sa pritom stali Obrázky z výstavy posledného z menovaných.

Číst dál…

Jemnocitem k vytříbenosti. András Schiff s Českou filharmonií

„Musíme zdůraznit, že zejména Schiffův jasnozřivý vhled do složitých kontrapunktických struktur jej vyšvihl mezi vrcholné klavírní interprety J. S. Bacha.“

„Místy zavalitě působící témbrový profil moderního orchestru se nemohl vyrovnat s náročnými stylovými požadavky barokního slohu.“

„V následující větě se naplno projevila do té chvíle pouze implicitní niternost Schiffova interpretačního umění: měkkost a ladnost tu klavírista vynesl do vzdušných výšin, v nichž se namísto zvukově-fyzikální materiality prosadila téměř éterická čistota mozartovské melodicko-harmonické formy.“

Páteční večer 22. září se nesl v mimořádně slavnostním duchu: Dvořákova síň pražského Rudolfina bouřlivým potleskem přivítala legendu klavírního olympu Andráse Schiffa. Britský klavírista před dychtivým publikem představil klasický a pro svůj hudební um typický repertoár. Slavné skladby J. S. Bacha a W. A. Mozarta Schiff provedl historicky poučeně bez rušivé příměsi romantických prvků a díky vybroušené technické brilanci potvrdil své výsadní místo v klavírní interpretaci barokní a klasicistní hudby. Příjemné oživení přinesla druhá polovina večera: Schiff vyměnil klavír za dirigentskou taktovku, postavil se do čela České filharmonie a s nadhledem profesionála provedl Symfonii č. 3 Es dur Ludwiga van Beethovena. Eroica v Schiffově podání působila jako řemeslně dobře zpracovaný celek, jemuž ovšem občas chyběla individuálnější a osobitější interpretační perspektiva.

Číst dál…

Jan Schulmeister hraje na reproduktory v obchoďáku… v rámci významného festivalu?

„Podmínky Schulmeisterova koncertu pokládám za nedůstojné a ostudné především vůči umění samotnému.“

„I velmi dlouhé úseky mi přišly vlastně hotové, ideální, inspirované, snadno zapadající do měřítek dospělých hudebníků.“

„Přesto kdybych si měl představit Schulmeistera za patnáct let, zajímalo by mě, jak se hráčsky vypořádá s integrací těch méně šlechetných lidských vlastností.“

V úterý 19. září na festivalu Dvořákova Praha vystoupil slibný mladý klavírista Jan Schulmeister. V méně formálních prostorech Bořislavka Centra zahrál hodinový recitál z děl Wolfganga Amadea Mozarta, Leoše Janáčka a Sergeje Rachmaninova. Přestože na koncert dorazilo mnoho posluchačů, klavírista byl výborně připraven a hrál i obsažně, zážitek znesnadňovalo nepříjemné prostředí a další vnější vlivy.

Číst dál…

Sedláčkovo kvarteto s klavíristou Matoušem Zukalem představilo hodnoty nové a neznámé

„Z Jirákovy početné a kvalitou významné tvorby toho v současném koncertním dění mnoho nezaznívá. O to záslužnější je vřelý vztah Sedláčkovců k jeho komornímu odkazu.“

„Jako klavírní kvintet – stylově ovšem radikálně vzdálený tradičním představám – je založena kompozice současného skladatele Jana Ryanta Dřízala Lesní scény.“

„Shodou okolností teprve tady, při provedení původního kvartetního díla, jsme mohli v celku i v detailech bezezbytku poznat, prožít a vstřebat interpretační svébytnost, vyspělost a neutuchající elán Sedláčkova kvarteta.“

O tom, že mezinárodní hudební festival Dvořákova Praha jako skutečná událost roku na domácí hudební scéně soustavně přináší hodnoty nové a dosud nepoznané, jsme se znovu přesvědčili na druhém koncertě Komorní řady 12. září v Anežském klášteře, vyhrazeném Sedláčkovu kvartetu. V podmanivé interpretaci byl připomenut odkaz dnešnímu publiku blíže neznámého, avšak významného skladatele, interpreta a pedagoga Karla Boleslava Jiráka, světovou premiéru tu absolvovala skladba současného autora Jana Ryanta Dřízala a program byl korunován jen šťastnou okolností dochovaným kvartetem ani ne třicetiletého Antonína Dvořáka.

Číst dál…

Adam Klánský: Krásný zvuk nejde vydřít

„Za prvé jsem nemohl uniknout, za druhé jsem ani nechtěl. Jelikož i v širším kruhu rodiny se hudbě věnují téměř všichni, přišlo mi nelogické dělat něco jiného.“

„Když mám o prázdninách čas, snažím se najít nejlevnější let kamkoliv, třeba jen přespím na letišti a druhý den letím zpátky. Je úplně jedno, kam to je, hlavně, že se proletím. Čím více přestupů na trase, tím líp.“

„Přijde mi, že hudebníci, kteří dávají důraz hlavně na techniku a na zvukovou stránku nedbají, se dnes prosazují čím dál méně.“

Violoncellistovi Adamu Klánskému je dvaadvacet let. Na pozvání Dvořákovy Prahy vystoupí se svým otcem Ivanem Klánským ve čtvrtek 21. září v Centru Bořislavka. Jak se mu daří propojovat široké hudební zájmy, které se pohybují mezi sólovou, komorní a orchestrální hrou, probíráme v následujícím rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz…

Číst dál…

Malý velký muž a symfonické fanfáry

„Těžko rozhodnout, jestli Giltburg zahrál Rachmaninovovu neklidnou, emotivní a virtuózní skladbu neslýchaně, nebo ideálně. Obojí je pravda.“

„Umělec plný velké vnitřní síly, napojený na orchestr, vyzařující pozitivní fluidum a šťastně, skoro plaše, se po výkonu usmívající.“

„Výrazně pomalá část díla končí abstraktní plochou, dovolující o to kontrastnější zaznění krásně kompozičně připravené skladatelovy Fanfáry pro obyčejného člověka, integrované do začátku finální věty i do jejího motivického materiálu.“

Koncert České filharmonie, dirigenta Tomáše Netopila a klavíristy Borise Giltburga na Dvořákově Praze měl v úterý dvě zcela rozdílné, a přece podobné poloviny. Třetí symfonii Aarona Coplanda a Třetí klavírní koncert Sergeje Rachmaninova propojila synergie síly autorského impulsu a intenzity interpretační reakce na něj. Dvojí zvýraznění muzikality. Strhující vybičované žesťové chóry typicky americké symfonické hudby a předtím před přestávkou obdivuhodná vzrušující energie pianisty, díky níž se publikum po doznění romanticky i virtuózně podmanivého díla kompletně zvedlo ze sedadel, málem jako někde na stadionu.

Číst dál…

Adame, zahoď ten stojan! Kněžíková, Plachetka a česká opera průřezově na Dvořákově Praze

„Velmi důkladně vypracované slovo programu předestřelo hlavní dramaturgický záměr: Představit průřezově české operní autory, a to včetně těch, jejichž dílo snad upadlo v částečné zapomnění navzdory počáteční popularitě. Chvályhodný záměr.“

„Vystoupení Kněžíkové bylo svrchovaně vkusné a bezproblémové. V první půli večera jistě zaujala více než její choť.“

„Dechberoucí je Plachetkova schopnost rozrezonovat každý kousíček tělesné schrány.“

Mecenášským koncertem pokračoval v pondělí 18. září festival Dvořákova Praha. Rodinný podnik manželů a předních českých pěvců Kateřiny Kněžíkové a Adama Plachetky umožnil svou většinově doprovodnou rolí Orchestr Národního divadla v Praze pod vedením hudebního ředitele Opery Národního divadla Roberta Jindry.

Číst dál…