V táborském Divadle Oskara Nedbala, jeho malém sále, vystoupí 29. dubna soubor The Trio. Komorní uskupení dříve hrálo pod názvem Klavírní trio České filharmonie. Přední čeští hudebníci Jiří Vodička (housle), Martin Kasík (klavír) a Václav Petr (violoncello) se představí v rámci festivalu Klasici v Táboře a slavnostně uzavřou jarní část celého festivalu. V rámci Roku…
Klavírní Trio České filharmonie ve Winternitzově vile
V duchu prvorepublikových salónů se ponese koncert 4. května ve Winternitzově vile od Adolfa Loose. Vystoupí Klavírní Trio České filharmonie, ve kterém spolu hrají houslista Jiří Vodička, violoncellista Václav Petr a klavírista Martin Kasík. Program nabídne skladby Ludwiga van Beethovena, Vítězslava Nováka a Antonína Dvořáka v neobvykle intimním prostředí. Po skončení koncertu navíc bude…
Klavírní Trio České filharmonie zahájí sezonu vítěznou nahrávkou B. Martinů
Klavírní Trio České filharmonie vyhrálo ve své kategorii mezinárodní soutěž Vienna International Music Competition. A díky nahrávce Bergerettes od Bohuslava Martinů, kterou Jiří Vodička, Martin Kasík a Václav Petr natočili v dobové stylizaci, zahájí tuto sezonu ve vídeňském Musikvereinu na Koncertě vítězů. Koncert se koná 10. září od půl osmé. Klavírní Trio České…
Duben Českého centra New York s Bohuslavem Martinů online
České centrum New York věnuje celý duben osmdesátému výročí příjezdu Bohuslava Martinů se ženou Charlottou do New Yorku. Organizátoři na svých stránkách rozdělili online příspěvky do tří kategorií. První se věnuje dílu Bohuslava Martinů v podání českých interpretů, druhá interpretaci amerických hudebníků a třetí rozhovorům za účasti hudebníků, skladatelů a odborníků. Kapitola s názvem…
Klasika v souvislostech (22)
Světoběžník Martinů v New Yorku
„Nic to však nebylo proti dlouhým měsícům, které strávili na útěku z Paříže.“
„On vůbec Martinů prchal z New Yorku na venkov, jak to šlo.“
„V New Yorku Martinů zůstal do roku 1953, pak se tam z Evropy vrátil ještě v roce 1956. Napsal tam řadu svých nejlepších i nejpamátnějších děl.“
Světoběžníkem nebyl Bohuslav Martinů dobrovolně, ale úplně nedobrovolně se jím nestal. Do Paříže odešel v roce 1923 z vlastního rozhodnutí. Za hudbou, za podněty, s touhou po rozšíření obzorů, která se mu bohatě naplnila. Když se po druhé světové válce, během čtrnácti let života, které mu zbyly, nedokázal vrátit do vlasti, byl už pasivním účastníkem událostí…