Víkendové premiéry muzikálu Hledá se tenor v libereckém Divadle F. X. Šaldy
Po dvaceti letech se na prkna libereckého Divadla F. X. Šaldy vrací bláznivá komedie z operního světa, tentokrát ovšem jako muzikál s titulem Hledá se tenor. Premiéry se budou konat o tomto víkendu, 18. a 19. prosince od 19 hodin. Ken Ludwig je autorem úspěšné hry Lend Me a Tenor, kterou v roce 2001 uvedl soubor činohry DFXŠ pod názvem Tenor na roztrhání. V libereckém divadle se dočkala celkem třiceti repríz a zaznamenala mimořádný divácký úspěch. Světově proslulá situační komedie získala mnoho ocenění a byla přeložena do šestnácti jazyků a hrála se v pětadvaceti zemích. Muzikálovou verzi spolu vytvořili Brad Carroll a Peter Sham. V českém překladu Petra Palouše, Františka Zacharníka a Jana Kříže se jedná o českou premiéru. Režie se ujal Oldřich Kříž, sám dlouholetý herec a zpěvák, hudebně dílo nastudoval Jiří Petrdlík. Renomovaný výtvarník Daniel Dvořák, který je autorem scény, a tvůrce kostýmů Roman Šolc s citem a velmi věrně vystihli dobu třicátých let v Americe.
Z hlavních rolí se publikum může těšit na člena liberecké činohry Martina Polácha v roli ředitele Saunderse. Pěvecky i herecky náročnou postavu asistenta Maxe ztvární Jan Kříž, dvojnásobný držitel prestižní ceny Thálie v kategorii muzikál a jeden z nejvýraznějších talentů současné muzikálové scény, a také Lukáš Randák, v současnosti též velmi vyhledávaný muzikálový herec. V postavě Tita Merelliho exceluje ve všech směrech Titusz Tóbisz, původem maďarský operní tenor působící převážně na Slovensku. Titovu manželku ztvárňuje členka Divadla Kalich, muzikálová herečka Marie Křížová. Virtuózní roli ambiciózní operní pěvkyně Diany nastudovala Liana Sass, která se úspěšně uplatňuje jak na českých, tak i na zahraničních operních scénách. V roli Maggie se představí mladá a úspěšná muzikálová herečka Nikola Ďuricová.
Děj publikum přenáší do roku 1934 do operního domu v americkém Clevelandu, kde má exkluzivně vystoupit světově uznávaný italský tenorista Tito Merelli v hlavní roli Verdiho opery Otello. Představení je beznadějně vyprodáno a příslib tučného zisku má finančně zachránit nejen divadlo, ale především krk ředitele Saunderse. „Il Stupendo“, jak je Merelli v operním světě fanoušky nazýván, však po příjezdu řeší své problémy a velmi brzy začne být jasné, že nebude schopen večer vystoupit. Ředitel tak začne hledat záskok. Komedie půvabně, s nadhledem, a především s nadsázkou obnažuje divadelní prostředí, operní klišé a výstřední svět celebrit.
Foto: archiv divadla F. X. Šaldy Liberec
Příspěvky redakce
- Smetanovský projekt ansámblu Stro.My míří do Prahy
- Nelahozeveské Adventní slavnosti poprvé i v rodném domě Antonína Dvořáka
- Život Jaroslava Ježka ve scénickém ztvárnění
- Dva dny celé s Dvořákem na soutěži v Pálffyho paláci
- Janáčkův festival oslaví pětasedmdesátiny. Gratulovat budou Narek Hakhnazaryan i Kněžíková s Plachetkou
Více z této rubriky
- Smetanovský projekt ansámblu Stro.My míří do Prahy
- Nelahozeveské Adventní slavnosti poprvé i v rodném domě Antonína Dvořáka
- Život Jaroslava Ježka ve scénickém ztvárnění
- Dva dny celé s Dvořákem na soutěži v Pálffyho paláci
- Janáčkův festival oslaví pětasedmdesátiny. Gratulovat budou Narek Hakhnazaryan i Kněžíková s Plachetkou
- Prosinec v Karlových Varech na sváteční vlně
- Advent s Kühnovým dětským sborem. V Praze i ve Vídni
- Nejvýznamnější litevský autor Čiurlionis slaví 150
- Pětkrát Louskáček v Bonnu a další prosincové snahy teplických
- Irvin Venyš a Filharmonie Bohuslava Martinů v premiéře Jiřího Temla