Bacha na Mozarta! souboru Czech Ensemble Baroque podesáté. Začíná ve středu
Czech Ensemble Baroque provedením Telemannova oratoria Soudný den ve středu 22. září zahájí v brněnské katedrále na Petrově svou desátou sezónu cyklu Bacha na Mozarta! Jubilejní ročník nabídne celkem osm koncertů a chybět v něm nebude ani Bach s Mozartem. Podrobný program cyklu je k dispozici zde.
„Provedení vize Posledního soudu z pera vrcholného barokního tvůrce Georga Philippa Telemanna sklidilo na Hudebním festivalu Znojmo pochvalné reakce publika i odborné veřejnosti,“ připomíná soubor. ReflexiPlus si můžete připomenout ZDE. V čtyřaktovém oratoriu zkomponovaném v roce 1762 je podle Romana Válka, šéfdirigenta Czech Ensemble Baroque, vše, co si interpret může přát a mělo by patřit mezi skladby typu Bachovy Velké Mše nebo Händelova Mesiáše. Oratorium Der Tag des Gerichts z roku 1762 je posledním Telemannovým oratoriem. Námět tvoří atmosféra Posledního soudu, skladba je napsaná pro sóla, sbor a instrumentální soubor a je plná dramatických zvratů. Vedle uplatnění principů afektové teorie se nevyhýbá ani zvukomalbě při líčení apokalyptických událostí. Víc o něm v létě řekl Roman Válek v RozhovoruPlus.
10. sezóna dále nabídne duchovní hudbu z benátského dómu sv. Marka, nonsensovou vokální polyfonii na aragonském královském dvoře, vánoční atmosféru, jak ji prožívali kantoři českých a moravských kůrů, jedno z nejznámějších oratorií G. F. Händela, vokální program spojující autory napříč staletími, souboj baroka a klasicismu v dílech dvou jedinečných osobností, otců zakladatelů cyklu Bacha na Mozarta! a na závěr novodoou světovou premiéru Tůmova Te Deum.
Foto: Fb souboru, Hudba Znojmo / Petr Vokurek
Příspěvky redakce
- Cesta pod zvukový povrch. Netradiční výchovný pořad v Rudolfinu
- Jiří Rožeň s díly Bedřicha Smetany v göteborské opeře
- Malí velcí filharmonici v Kongresovém centru Zlín
- Košické hudební jaro v novém termínu. Zajímavostí je scénický koncert
- Rok české hudby v Podkrkonoší. Se světovou premiérou