„Pochody a stupňované ataky znějí tvrdě, nesmlouvavě, nemilosrdně. A právě tak Jaap van Zweden symfonii traktoval: ve svižném tempu, drtivě, mohutně a velkolepě, zápasivě, rázně až útočně.“
„Obě rány obrovským kladivem zněly, jak měly: jako Mahlerův heroický střet s osudem.“
„Šlo o vzorový výklad Mahlera – nikoli jako komplikovaného intelektuála, ale jako zápasivého vizionáře a kompozičního virtuosa.“
Druhým letošním americkým debutantem byl na festivalu Pražské jaro Chicagský symfonický orchestr. Mahlerova Šestá symfonie, zvaná Tragická, zazněla v úterý v Obecním domě s nesmlouvavým dopadem – nabita obrovským emocionálním potenciálem a plná neutuchající energie, interpretačního nadhledu a koncertní virtuozity. Jaap van Zweden, mezinárodně úspěšný nizozemský dirigent, provedl hráče i publikum pětaosmdesátiminutovým dílem mimořádně inspirovaně a obdivuhodně neúnavně.





























