KlasikaPlus.cz© - portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Ailyn Pérez s PKF — Prague Philharmonia

„Myslím, že diváci nemají příliš možností slyšet tyto tři skvostné árie vedle sebe.“ „Straussovy písně vyžadují vyzrálost a opravdu speciální pouto mezi dirigentem a sopranistkou.“ „Beethovenova Sedmá symfonie mě dodnes fascinuje svou vitalitou a energií.“ V září si připomeneme sedmdesát let od úmrtí Richarda Strausse. Jeho Čtyři poslední písně a vedle nich také výběr árií…

Číst dál…

Alfred Brendel třikrát v Rudolfinu

„Na začátku je dobré být jako tabula rasa, as naive as possible, a čekat, jak ke mně bude skladba promlouvat.“ „Klavírista má mít tolik podob a tváří, kolik hraje skladeb.“ „Alfred Brendel je i jedním z celoživotních vzorů našeho klavíristy Jana Bartoše.“ Třídenní festival Hommage à Alfred Brendel bude v posledních zimních dnech hostit pražské…

Číst dál…

Pootevřená okna Radka Baboráka

„Charisma a aura Radka Baboráka dokáží stmelit muzikanty způsobem, který jinde nenajdeme.“

„S péčí vystavěné dialogy jednotlivých nástrojů a nástrojových skupin potěšily nejedno ucho.“

„Struny zkrátka zahrály na onu strunu a konalo se pohlazení ve své nejprostší podstatě.“

Muzikant, který měl tu možnost spolupracovat s Radkem Baborákem, ví, že když se s ním dělá muzika, koná se radost. A také poctivá řemeslná práce, bez které nic výjimečného nemůže vzniknout. Ať už s touto kreativní osobností tvoří kdokoli, koncerty pod jeho vedením mají svoji specifickou, živou atmosféru…

Číst dál…

Paul Lewis ukázal sílu jemného hraní

„Použila bych pojmy jemnost, hravost, něha.“ „Co přijde? Hra plná kontrastů, barev, jedinečných úhozů, křehkosti a zároveň síly bez jediného ostrého tónu.“ „Program večera nebyl sestaven na efekt. Pianista je založením introvert, který se nepředvádí, a jeho hra má daleko k okázalosti.“ „Potřebuji klid a ticho,“ prohlašuje britský pianista Paul Lewis, který v neděli 2.…

Číst dál…

Anderszewski se přiblížil k podstatě – hudby i vlastní osobnosti

„Portugalské občanství přijal proto, že ho silně přitahoval Lisabon jako útočiště před světem chaosu, hluku a chamtivosti.“ „Díky práci s časem udržel klavírista po celou první polovinu koncertu publikum v maximální pozornosti.“ „Umět posluchačům zprostředkovat díky Bachově a Beethovenově hudbě až existenciální zážitek, je výsada pouze velkých umělců.“ Byl to teprve druhý koncert letošního…

Číst dál…

Miroslav Sekera: Miluji autory 19. století

„Rudolf Firkušný bylo jméno, které jsem do revoluce neslyšel.“ „Vždy se mi víc líbila bohatší harmonie klavíru a jeho samostatnější role.“ „Debussy je podle mého názoru skladatel, který velmi svědčí Dvořákově síni.“ Ve čtvrtek 22. listopadu začíná Festival Rudolfa Firkušného, tradiční podzimní přehlídka nejlepších klavíristů. Potrvá necelé dva týdny. Jediným českým…

Číst dál…

Koncert číslo 3500

„Klasiky zahrál PKO vedený Leošem Čepickým se zdravou energií, motivovaně.“  „Ženatý působí zdrženlivě. Jeho nástroj je však velmi znělý a jeho hra není tak uzavřeně introvertní.“  „PKO drží značku a smysl své existence.“ Pražský komorní orchestr otevřel svou další abonentní sezónu v Rudolfinu. Hrál bez dirigenta, jak to míval dokonce v názvu, hrál Rejchu,…

Číst dál…

Právě doznělo (3)
Bez dirigenta

PKO dnes odehrál svůj 3500. koncert. Tradičně bez dirigenta, pod vedením koncertního mistra Leoše Čepického. Pro jubilejní večer zvolil skladby Antonína Rejchy, Wolfganga Amadea Mozarta a Ludwiga van Beethovena. Ivan Ženatý, který hrál Beethovenův houslový koncert, pak přidal ještě jeho populární Romanci. O první dojmy se tradičně přímo z pódia dělí Petr Veber.

Číst dál…

PKF – Prague Philharmonia zahájila sezonu brilantně

„V případě PKF a Emmanuela Villauma existuje velké porozumění.“ „Po brilantním úvodu neměla Sarah Chang vůbec jednoduchou úlohu.“ „Stylovost, přesnost, obdivuhodné frázování, soustředěnost, to je dědictví Jiřího Bělohlávka.“ Zahajovací koncert Orchestrálního cyklu PKF – Prague Philharmonia se konal ve Španělském sále Pražského hradu. Hráči předvedli to nejlepší, co umějí, a svým výkonem rozklenuli…

Číst dál…

Globalizovaná, nebo globální? Hudba v globalizovaně digitálním světě

„Objev záznamu zvuku byl revolucí srovnatelnou s objevem knihtisku.“

„Záznamů Beethovenovy Deváté jsem napočítal před časem více než pět set.“

„Pro uživatele velká výhoda, pro autory, interprety a producenty velký problém.“

„Nebezpečí ztráty jakékoliv hierarchie nebo smyslu pro skutečné hodnoty.“

„Přesné řešení, stejně jako dosah rozvoje technologií, zatím zcela neznáme.“

Záznam zvuku, obrazu a jakéhokoliv hudebního díla je pro nás takovou samozřejmostí, s jakou jsme si už zvykli na všechny další vymoženosti takzvaného moderního (nebo už postmoderního?) světa.

Číst dál…