KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Římská opera přichází s novou inscenací Její pastorkyně

Rovných 120 let letos v lednu uplynulo od brněnské světové premiéry Janáčkovy později proslavené opery Její Pastorkyňa. V zahraničí je uváděna spíše pod názvem Jenůfa, čehož se drží i Operní divadlo v Římě. To dílo uvádí v novém nastudování 2. května pod hudebním vedením renomovaného slovenského dirigenta Juraje Valčuhy a v režii neméně respektovaného Clause Gutha. Dílčí…

Číst dál…

Ariadna, Zerbinetta a utrpení mladého skladatele

„Hvězdou nového projektu Národního divadla je mladá islandská mezzosopranistka Arnheiður Eiríksdóttir, už čtvrtou sezónu milá a skvělá posila operního souboru.“

„Sláva Daubnerová tohle všechno bezpečně a neotřele v režii vystihla.“

„Robert Jindra má hudební nastudování v orchestřišti i na jevišti vypracované do ochotně sdíleného entusiasmu a do velké intenzity.“

Pražské Národní divadlo se konečně zase obrátilo – těžko pochopitelně, že až po více než čtyřiceti letech – k Ariadně na Naxu, mistrovskému opernímu kousku Richarda Strausse a jeho libretisty Huga von Hofmannsthala. Nová inscenace, která měla v pátek premiéru v komorním prostředí Stavovského divadla, je neméně zdařilým kouskem režisérky Slávy Daubnerové, dirigenta Roberta Jindry a sedmnácti sólistů. Stala se pravým hudebním divadlem, zábavným i podnětným, a to na pohled i na poslech.

Číst dál…

Ariadna na Naxu v Národním divadle po 45 letech

Národní divadlo v Praze přichází operní premiérou. 19. ledna bude ve Stavovském divadle uvedena jednoaktová Ariadna na Naxu Richarda Strausse. Hlavním tématem je vzájemný despekt, který k sobě chovají „vysoké“ a „nízké“ umění. Orchestr Národního divadla řídí Robert Jindra; inscenaci režíruje Sláva Daubnerová. Druhá premiéra se uskuteční v neděli 21. ledna. Na počátku 20. století…

Číst dál…

Jenůfa. Událost v Norské opeře

„Warnerova inscenace se zdá být jedním z nejlepších možných vystižení Janáčkovy Její pastorkyně co do vizuální a herecké stránky.“ „Robert Jindra k tomu přidává podrobně propracovaný orchestrální part, empatii navázanou na způsob vyprávění příběhu a hlavně nádhernou práci s tempy a divadelním časem.“ „Cornelia Beskow dokázala Jenůfě dát bezprecedentní dívčí mládí.“ Norská opera v Oslo má od…

Číst dál…