Barokní večer s hudbou a tancem. I to je českokrumlovský festival
Český Krumlov je městem mnoha tváří. Zatímco se po Vltavě plavili halasící vodáci a uličky a hospůdky historického centra byly plné turistů, na zámecké návrší směřovaly v pátek večer další stovky jiných lidí. Šli za hudbou.
Barokní večer vytvořil v programu Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov příležitost k setkání s tóny komponovanými i hranými pro potěšení a zábavu. Nabídka dvou hodin poslechu hudby plného tuctu autorů, mezi nimiž byli ti nejznámější, ale i ti, jejichž jména by bylo potřebné si někde ověřit. Koncert bez nutnosti – ale i bez možnosti – zabývat se informacemi o původu a kontextu uváděných děl. A přitom by bylo co zjišťovat… Ale o to tenhle večer nešlo. Střídaly se instrumentální skladby, ve kterých se bezchybně blýskl trumpetista Marek Zvolánek a technikou v sólových kadencích oslnil houslista Jiří Vodička, se skladbami vokálními, ve kterých byla sólistkou Helena Hozová. Soubor Barocco sempre giovane standardně doprovázel, kostýmovaný Hartig Ensemble bez bližšího vysvětlení přispíval „tanci a balety tří staletí“, snad barokními, snad z jižní Evropy… I českokrumlovský festival má mnoho tváří. Letos se odehrával na devíti různých místech a v repertoáru sahal od staré hudby po novou, od komorní po symfonickou, od jmen známých interpretů po ta nejmladší jména, od opery k filmu a od programů dramaturgicky vyprecizovaných po ty masovější. Právě tím posledně jmenovaným byl Barokní večer v zámecké Jízdárně. Nenáročný, přístupný, vstřícný, povrchně líbivý, barvitý… – a přítomným publikem vděčně a nadšeně přijatý.
Foto: MHF Český Krumlov
Příspěvky od Petr Veber
- AudioPlus | Pavel Smutný: Vytěžme z Roku české hudby maximum
- Káťa expresionistická a expresivní. Drážďanský Janáček podle Calixta Bieita
- Ivo Kahánek: Smetana není vedle Liszta žádnou popelkou
- AudioPlus | Martin Smolka: Hudba už nejsou melodie a akordy, které se někam odvíjejí
- Jiří Bělohlávek a Česká rapsodie vlastence Bohuslava Martinů