KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Nešpory Matouše Hejla. Klenot pro katedrálu zazněl v Karlíně

„Hejla považujem za autora, ktorý si vyprofiloval rozpoznateľnú, stále ale idiómami nezaťaženú hudobnú reč.“

„Efekt nádherného Magnificatu presvedčí o tom, že bola celá tektonika vystavaná veľmi dôsledne.“

„Nevyvolávajú prudké emócie, skôr vedú k zamysleniu, stíšeniu, majú svoj tajomný rozmer.“

Významným prírastkom do súčasnej českej duchovnej hudby sa 7. mája stali Nešpory na Svatováclavský chorál od Matouše Hejla. Celovečerná kompozícia vznikala pôvodne pre pražskú katedrálu: tam ale z rozhodnutia Správy Pražského hradu nezaznela a premiéra sa narýchlo presunula do kostola sv. Cyrila a Metoděje v Karlíně. Prevedenie mal na starosti Orchestr Berg (dirigent Petr Vrábel), obohatený o sedem spevákov.

Číst dál…

Soubor Drei Engel zavítá na žďárský zámek Kinských 

Zámek Žďár nad Sázavou, který je v majetku šlechtického rodu Kinských, se v letošním roce stal dějištěm koncertní řady zaměřené na hledání průsečíků mezi přírodou a hudbou. Přírodní inspirace v české hudbě přijedou první březnový čtvrtek do Žďáru rozkrýt členky hudebního uskupení Drei Engel. Koncert se uskuteční v zámeckých Freskových sálech a předcházet mu bude i diskuse…

Číst dál…

Pražské Barokní podvečery se na závěr roku přesunuly do vánočního Říma

„Soubor přináší hudbu, kterou běžně na koncertech neslýcháme, ale která si plně zaslouží, aby v koncertních sálech znovu zněla.“

„Energetická lavina pokračovala i po příchodu zpěváků.“

„Recitativy se díky sólistům staly živoucím organismem, ne pouze ‚vycpávkou‘ mezi áriemi, a pěvci na sebe navazovali s neobvyklou elegancí.“

Poslední Barokní podvečer roku 2024 přinesl 30. prosince do kostela sv. Šimona a Judy vánoční repertoár z Říma počátku 18. století. Collegium Marianum při koncertu s názvem Il Natale Romano opět oslnilo už výběrem programu, ve kterém dokonce figurovala i jedna česká premiéra, a spolu s pěticí sólistů vytvořilo vánoční atmosféru v originálním pojetí a zapamatování hodnou tečku za starým rokem. Soubor nezastavilo ani onemocnění dvou sólistů a zima v koncertní síni.

Číst dál…

Trochu punkové, zcela uhrančivé. Orchestr Berg uzavřel sezónu s básněmi Egona Bondyho

„Ghisi uvádza, že ansámbel sólistov je akousi „rezonančnou skrinkou“ pre postoje sólistov. Túto hierarchiu si BERG pod vedením Petra Vrábla podľa mňa zachoval, sóla aj orchester boli v zhode.“

„Ako Nejtek uvádza, nechcel texty len zhudobniť, ale použiť ich, a myslím, že je to jedna z najtrefnejších definícii tejto skladby.“

„Anabelle Plum vie byť surová, cynická, nonšalantná, ale rovnako dobre aj odzbrojujúco bezradná.“

Ľudskému hlasu, a to v pomerne pestrých podobách, bol venovaný posledný koncert roku Orchestru BERG s názvom Hlas-sytě. Možnosti a limity hlasiviek hneď dvoch sólistiek skúmala rozmanitá dramaturgia zložená z diel Johna Cagea, Daniele Ghisiho a Michala Nejtka. Všetky diela zneli v Česku premiérovo, pričom Nejtkova kompozícia bola písaná priamo pre tento večer. Nemá pritom cenu hneď na úvod textu nepriznať, že práve jeho skladba bola nesporným vrcholom večera a dôvodom, prečo si tento koncert celkom určite stojí za to zapamätať.

Číst dál…

Finále sezony Orchestru Berg

Orchestr Berg se s letošním rokem rozloučí v prvním prosincovém týdnu hned dvěma akcemi. Lidskému hlasu a poezii je věnovaný večer 2. prosince v sále DOX+, na kterém se jako sólistky představí zpěvačky Annabelle Plum a Pavla Radostová. Zazní dvě české a jedna světová premiéra. Hned vzápětí, první středu v měsíci 4. prosince, rozezvučí Anežský klášter další…

Číst dál…

Žabí balet aneb Barokní opera po letech v Praze – a skvěle

„Moderní vizuální podoba Rameauovy Platée nádherně koresponduje s hudbou, která je roztančená, chytlavá, veselá.“

„Přes účast Václava Lukse nejde o ´barokní´ projekt, o historicky poučeně znějící hudební podobu, ale o rozumný kompromis.“

„Člověku by Platée bylo i líto, kdyby opera právě v okamžiku jejího posmutnělého zklamání rychle neskončila.“

Skutečné hudební divadlo, zábavné, barvité a rozverné, nabízí pražský operní soubor kvalitním nastudováním Rameauovy barokní opery Platée. Za čtvrteční vydařenou premiérou ve Státní opeře stojí režisérská dvojice SKUTR, choreograf Jan Kodet, velmi dobře připravení sólisté a dirigent Václav Luks, který i s divadelním orchestrem používajícím současné nástroje dosáhl iluze dobové estetiky.

Číst dál…

Z Londýna přes Paříž do Vídně. Drei Engel na barokních toulkách

V letním období plném cestovatelských choutek čeká Zlín i malé hudební dobrodružství. Na tamním zámku 13. srpna vystoupí ženské pěvecké trio Drei Engel a orchestr Collegium Colloredo s programem Toulky barokní Evropou. Dirigent Tomáš Netopil, designovaný šéfdirigent Pražských symfoniků, se při něm výjimečně představí i v roli houslisty. Koncert pořádá příspěvková organizace Živý Zlín.…

Číst dál…

Hořký konec Russolův, ‚božský hluk‘ nenalezen. Nová opera míří k podstatě pod slupkou žertu

„Jediným konkrétním předmětem byl papiňák, který sehrál důležitou roli v Russolově zkoumání světa zvuků.“

„Komediální prvky a absurdní dialogy či situace v celé opeře mile překvapovaly.“

„Radostová jako jediná zpívala na otevřený vokál květnaté melodie na tonálním základu, což při většině jejích výstupů působilo vtipně v kombinaci s ruchy z nástrojů intonarumori.“

Divadlo loutek Ostrava se 28. června ve večerních hodinách rozeznělo ruchy, hluky, skřípěním a skříkáním. Festival Dny nové opery Ostrava vzdal operou Hořký konec Russolův poctu italskému futuristovi Luigimu Russolovi a českému filozofovi, teoretikovi umění a také opernímu kritikovi Petru Rezkovi, autorovi libreta. Světová premiéra ve čtyřech obrazech v režii Petra Odo Macháčka obecenstvo přimněla k zamyšlení, zájmu i rozesmání.

Číst dál…

Collegium 1704 uvede operu Les Boréades. V Madridu a Versailles

Dlouho zapomenutý monument francouzské opery, Rameauovu operu Les Boréades, oživí soubor Collegium 1704 za řízení Václava Lukse s plejádou mezinárodních sólistů. Koncertně ji uvede ve Španělsku a Francii. První provedení se uskuteční 26. května od osmnácti hodin v madridském Auditorio Nacional, druhé 31. května ve dvacet hodin v Královské opeře na zámku ve Versailles. K…

Číst dál…

Sezona Opery Národního divadla a Státní opery vyvrcholí festivalem Opera Nova

Interaktivní a moderní, český i světový – takový bude letošní ročník festivalu Opera Nova, který se uskuteční mezi 14. a 22. červnem v Praze. První dva ročníky festivalu se uskutečnily v letech 2018 a 2019. Letos přináší Opera Nova do Prahy nejen řadu operních novinek, ale i inovativní festivalový koncept, který propojuje operní tvorbu s dalšími druhy moderního…

Číst dál…

Odlesk Pulitzerovy ceny při vstupu do sezony Orchestru Berg

Zahájení nové sezóny Orchestru Berg obstará česká premiéra monumentálního celovečerního díla Shelter (Útočiště) od trojice skladatelů a zakladatelů legendární newyorské formace Bang on a Can. Koncert se koná 4. března v Centru současného umění DOX+ a diriguje Peter Vrábel. Uskupení Bang on a Can tvoří trojice tvůrců Julia Wolfe, David Lang a Michael Gordon a české uvedení…

Číst dál…

Noční bdění v náručí Drei Engel

 „S potěšením jsem vnímal zvuk theorby, který se mi při předchozích koncertních setkáních pravidelně ztrácel v orchestrálním zvuku.“

„Kolem sedmdesáti minut komorní hudby bylo zpestřeno dvěma sólovými varhanními exhibicemi.“

„Harmonie vokálního tria byla v závěru takřka hmatatelná.“

Barokní orchestr Collegium 1704 uvedl, jako koncertní pořadatel, ve středu 14. února soubor Drei Engel ve vršovické kulturní křižovatce Vzlet. Program souboru s názvem Temné hodinky, který představoval výběr ze zhudebnění Lamentace proroka Jeremiáše v Leçons de ténèbres od několika skladatelů, dostál svému názvu alespoň ve své scénické podobě. Sál tonul v tmách a osvětleny byly jen party souboru.

Číst dál…

Pěvecké trio Drei Engel otevře novou sezónu hudebních cest s Collegiem 1704

Temné hodinky uváděné tradičně při bohoslužbách během velikonočního Pašijového týdne zazní 14. února (tedy na tzv. „popeleční středu“, která v církevní tradici znamená začátek 40denní postní doby) v pražském Vzletu ve zhudebnění francouzských barokních mistrů. Stálou sestavu Drei Engel, sopranistky Markétu Klaudovou a Pavlu Radostovou, altistku Lucii Karafiátovou a cembalistu Jiřího Havrlanta, doplní theorbista…

Číst dál…

Oba soubory Collegia 1704 se zaskvěly v Rudolfinu

„Mše byla hrána s obvyklou precizností nástupů obou těles a sólistů.“

„V hybném tempu na pozadí orchestru a sboru splývali pěvci v prosebné litanii s duchem aklamace.“

„Orchestr posílily tři trubky a kotle a viditelně vygradovaly náladu hudby, která se stala vitální, dynamickou a pulzující koncertní událostí.“

V úterý 19. prosince večer patřila Dvořákova síň Rudolfina duchovním kompozicím dvou barokních velikánů. Václav Luks se svými soubory Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704 uvedl mši Missa Corporis Domini Jana Dismase Zelenky a Magnificat in D Johanna Sebastiana Bacha. Dvě díla komponovaná pravděpodobně v rozmezí několika málo let, dvě díla rozdílné stavební sevřenosti sblížená interpretací.

Číst dál…

Hába, Lang, Argento a Adams v interpretaci Beinhauera a Radostové

Pianista Miroslav Beinhauer se sopranistkou Pavlou Radostovou připravili vystoupení s díly autorů 20. a 21. století – s klavírními skladbami Klause Langa a Johna Adamse a písňovými cykly Aloise Háby a Dominicka Argenta. Koncerty se stejným programem se konají 10. prosince v Opavě a 11. prosince v Krnově. Na začátku koncertu v Městském kulturním domě Petra Bezruče v Opavě a o den…

Číst dál…

Festival Lípa Musica uzavřel Andreas Scholl

„Tůmova moteta zatím nevyšla tiskem, podobný program připravený z rukopisů má proto pro publikum velkou poznávací hodnotu.“

„Schollovu lahodnému témbru ve vyšších a nejvyšších sférách nechybělo nic podstatného. Právem byl hvězdou večera, právem vyprovokoval vřelý ohlas.“

„Při podobných koncertech primárně nejde o pódiový dojem, ale o hudbu samu. A ta byla díky sólistům a díky robustně plnokrevnému nasazení Romana Válka mimořádně poutavá.“

V kostelech se kdysi při koncertech netleskalo. Dnes je to už jinak – a závěrečný koncert festivalu Lípa Musica v českolipské římskokatolické bazilice Všech svatých provázelo v sobotu večer dokonce hlasité nadšené volání. Důvodem byl nejen program sestavený z hudby Františka Ignáce Tůmy a přítomnost barokního orchestru a sboru Czech Ensemble Baroque, ale na prvním místě hvězdný sólista Andreas Scholl.

Číst dál…

Czech Ensemble Baroque zahájil sezónu téměř zapomenutým skladatelem Františkem Václavem Habermannem

„Tomuto zajímavému dílu, které bylo spolu s celým cyklem inspiračním vzorem – v tehdy zaužívané praxi – pro Georga Friedricha Händela, na koncertě předcházelo Händelovo oratorium Jephtha, jeho poslední opus.“

„Předností Czech Ensemble Baroque Choir je, že je tvořen stále ještě mladými, přesto již ostřílenými pěvci, kteří jsou schopni vedle sborového zpěvu přinést i suverenní sólové vstupy, při zachování kontinuity zvuku.“

„Obsazení orchestru překvapovalo hutností a dramatičností zvuku a také energičností projevu, podněcovaného entuziasmem dirigenta Romana Válka.“

Dvanáctou koncertní sezónu zahájil soubor Czech Ensemble Baroque v brněnském kostele sv. Janů 13. září a uvedl Mši ke svatému Václavu od zapomenutého barokního skladatele Františka Václava Habermanna. Před touto mší zazněla ještě předehra a árie z oratoria Georga Friedricha Händela Jephtha, kde jako sólistka vystoupila sopranistka Romana Kružíková. Jako vždy večer uváděla dvojice Bach – Mozart v podání herců Městského divadla ve Zlíně Radovana Krále a Pavla Vacka, který zaskočil za kolegu Luďka Randára.

Číst dál…

Ohňostroj vokální i instrumentální virtuozity na Svatováclavském hudebním festivalu

„Z Händelova díla tryská nadšení a obdiv ke krásám věčného města.“

„Zelenkova hudba je strhující a opravdivá, navíc ji soubor hrál s maximálním zaujetím.“

„Závěrečná část Dona nobis pacem byla prubířským kamenem pro sbor, který zde spolu s orchestrem předvedl skutečné mistrovství. Fuga běžela neúprosně a vzpínala se v intonačních i dynamických vlnách až do vrcholné prosby – Daruj nám pokoj.“

Na druhém festivalovém večeru Svatováclavského hudebního festivalu se představily špičkové barokní soubory Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704 dirigenta Václava Lukse. Pod názvem Ohňostroj vokální virtuozity uvedli nejprve skladbu Georga Fridricha Händela Dixit Dominus a poté Missu Omnium Sanctorum českého skladatele, působícího v Drážďanech, Jana Dismase Zelenky. Oslnivý večer se odehrál v prostoru Evangelického Kristova kostela v Ostravě ve středu 6. září.

Číst dál…

Koncertní sezóna Slovenské filharmonie se blíží k závěru

Slovenská filharmonie (SF) avizuje závěrečný koncert cyklu Hudba v chrámech, který se koná již dnes, v neděli 11. června odpoledne v katedrále sv. Martina. Se Slovenským komorním orchestrem tam vystoupí i Slovenský filharmonický sbor se svými sólisty. Na koncertě bude znít duchovní hudba dvou skladatelů – Arvo Pärta a Josepha Haydna. Níže přinášíme informace o dalších…

Číst dál…

Vídeňský skladatel Tůma s Andreasem Schollem a Romanem a Terezou Válkovými

„Tůmova hudba, pohybující se na pomezí barokního a galantního slohu, působila velmi vstřícně.“

„Moteto poskytlo Andreasu Schollovi jako jedinému sólistovi prostor pro lahodné kantilény.“

„Koncert přinesl hudbu vědomě střízlivou, přehnaně nevystupňovanou, ale příjemně jemnou.“

Šest děl Františka Ignáce Tůmy bylo ve středu na festivalu Pražské jaro v monotematickém koncertním programu souboru Czech Ensemble Baroque a kontratenoristy Andrease Scholla intenzivní porcí vídeňské duchovní hudby. Čech Tůma tam byl v polovině osmnáctého století důležitým autorem. Jeho tvorba vyzněla v nastudování dirigenta Romana Válka jako velmi invenční a neokázalá.

Číst dál…

Krásným zpěvem se 400 let překlenulo v madrigalech

„Dynamicky promyšlená výstavba zpěvačky, prostoupená dobrou prací s vibratem, byla doplňována krásně vytáhnutými průtahy v hlasech ostatních.“

„Benátské noci, další madrigal, dal na začátku prostor zpěvákům demonstrovat dobrou technickou kontrolu svých hlasů, když velké skoky v disonantních souzvucích dokázali srozumitelně a čistě provést bez ztráty vyváženosti.“

„Madrigal Poslední léto s Juliet ukázal vysokou úroveň zručnosti textaře, který zde kombinoval italštinu s češtinou a to tak, že jednotlivé dvojjazyčné verše se rýmovaly.“

V úterý 18. dubna se v kostele Církve československé husitské v Praze 6 konal koncert Madrigalu kouzelný svět, součást Břevnovských hudebních setkání. Pěvecký soubor Ensemble Baroque Quintet se spolu s theorbou postaral o vynikající spojení raně barokní a soudobé madrigalové tvorby; zpíváni byli Claudio Monteverdi a Lukáš Hurník.

Číst dál…

Břevnovská hudební setkání se souborem Ensemble Baroque Quintet

Další z koncertů osmé sezóny Břevnovských hudebních setkání se bude věnovat madrigalu – jeho vrcholnou barokní podobou v konfrontaci dnešním tvůrčím přístupem. V koncertu Madrigalu kouzelný svět, který zazní v úterý 18. dubna od devatenácti hodin v kostele Církve československé husitské, Wuchterlova 535/5, Praha 6 se představí soubor Ensemble Baroque Quintet. Pětičlenný vokální ansámbl je…

Číst dál…

SLOW… Jiné plynutí času. Orchestr BERG zahajuje novou sezónu

Jiným plynutím času se bude zabývat minimalisticky inscenovaný koncert, který nabídne Orchestr BERG v nové budově Fakulty humanitních studií v pondělí 13. března od půl osmé večer. První koncert nové sezóny tělesa se s uměleckým šéfem a dirigentem Peterem Vrábelem ponese na vlně křehkosti, pomalosti i poetiky. Před začátkem dojde také na komentovanou prohlídku budovy…

Číst dál…

Bacha na Mozarta! Ale také na Claudia Monteverdiho

„Koncert byl komorního charakteru, kdy vystoupilo jen osm pěvců a tři instrumentalisté, pod vedením sbormistryně Terezy Válkové. Zazněly madrigaly ze sbírky Claudia Monteverdiho, které vytvořil pro chrám San Marco v Benátkách.“

„Vokální složka se proměňovala v obsazení i počtu pěvců, čímž byla zaručena variabilita barevnosti zvuku, hlasy se barevně dobře doplňovaly a soprány vynikaly v sólových partiích, zatímco jako součást ansámblu byly ukázněně součástí výsledného celku, který byl vyrovnaný jak v dynamice, tak v barvě.“

„Doprovodnou složkou byly tentokrát jen tři nástroje, kdy se spolu doplňovaly theorba Jana Krejči a viola da gamba Lucie Krommer za podpory varhanního pozitivu Martina Jakubíčka, který se občas ujal i dirigování.“

Cyklus staré hudby, který produkuje Czech Ensemble Baroque v Brně již 11. sezónu, se tentokrát zaměřil na dílo Claudia Monteverdiho. Pod názvem Selva Morale e spirituale připravil soubor vokální koncert, duchovní a komorní, který realizoval v katedrále sv. Petra a Pavla, ve středu 8. března 2023. Výběr skladeb Claudia Monteverdiho, pod souhrnným názvem Selva Morale e sprituale pro vokální ansámbl a continuo, přednesl výběr umělců. Na místo jindy velkého orchestru hrálo pouze trio, a to ve složení theorba, viola da gamba a varhanní pozitiv. Zpívalo osm pěvců, kteří se střídali a přeskupovali do různých uskupení, to vše pod vedením sbormistryně Terezy Válkové. V prostoru katedrály sv. Petra a Pavla zněly skladby velmi autenticky.

Číst dál…

Když stará hudba zní mladě, je to dar
Nové album Czech Ensemble Baroque

„Nahrávka splňuje nejvyšší posluchačské nároky.”

„Jeden z vrcholů Tůmovy tvorby a přímo esence dobré vůle a radosti!”

„Všichni na této nahrávce nechali hluboký osobní otisk.”

Czech Ensemble Baroque přidal do svého bohatého nahrávacího portfolia další zajímavý titul. Kompozice Františka Ignáce Antonína Tůmy rozezněla tento znamenitý ansámbl a sbor spolu s předními českými sólisty Romanou Kružíkovou, Monikou Jägerovou, Jakubem Kubínem a Jiřím Miroslavem Procházkou. Nahrávka přináší Tůmovy skladby v unikátní světové premiéře.

 

Číst dál…

Collegium 1704 ve Vzletu s hudebními cestami Evropou

Letošní sezóna komorního cyklu souboru Collegium 1704 ve Vzletu v pražských Vršovicích se rozrostla na celkem devět koncertů s rozmanitým programem, ve kterém se od února do prosince představí sólisté i pravidelní hosté. Jde o tělesa v různých konstelacích, ale i o exkluzivní partnerské projekty připravené ve spolupráci s domácími i prestižními evropskými institucemi. „V mnohém jsme navázali na…

Číst dál…

Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704 s římským Händelem a Zelenkou

Collegium 1704 a vokální soubor Collegium Vocale 1704 pokračují v pátek 11. listopadu v Rudolfinu večerem věnovaným baroku první poloviny 18. století. Soubory přednesou divákům pod vedením dirigenta Václava Lukse jedno z raných děl Georga Friedricha Händela a poslední mešní kompozici Jana Dismase Zelenky. „Do velkého světa hudby vstoupil Georg Friedrich Händel pravděpodobně na sklonku…

Číst dál…

Chrám v Dubu nad Moravou rozezněly antifony a žalmy raného baroka

„Festival vyhledává méně známá místa jak v Olomouci, tak i v okolí, a proto krásná historická hudba zní i v prostorách, které jsou dnes zapomenutými klenoty.“

„Vystoupil brněnský soubor Societas Incognitorum s programem nazvaným Slavnostní nešpory.“

„Dle tvrzení dirigenta a dramaturga večera Eduarda Tomaštíka takto uchopené dílo v daném rozsahu u nás ještě nebylo provedeno.“

Soubor Societas Incognitorum pod vedením Eduarda Tomaštíka se zařadil mezi interprety, kteří obohatili letošní ročník Olomouckých barokních slavností. V sobotu 30. července vystoupil v Dubu nad Moravou s programem z díla Giovanniho Antonia Rigattiho.

Číst dál…

Festival Janáček a Luhačovice 2022 konečně v plné síle

„Figarovu svatbu přivezl soubor opery Slezského divadla v Opavě, kterou od cembala dirigoval šéf opery Vojtěch Spurný a režii měla Jana Andělová-Pletichová.“

„Ale i hudebníci jsou jen lidé a členové Moyzesova kvarteta se stali v tomto případě oběťmi covidu a zůstal jen jeden den na to, aby situaci vyřešili.“

„Vypadalo to nejprve jako přidané zábavné folklorní čtvrteční odpoledne. Cimbálová muzika Danaj a pěvecký sbor Spinek, pod vedením cimbalistky Magdaleny Múčkové, to je spojení, které jako by bylo na festivalu omylem.“

Festival Janáček a Luhačovice se konečně konal v plné kráse a přinesl mnoho krásných skladeb i výkonů. Jako každým rokem se konalo slavnostní zahájení u busty Mistra, který shlíží na procházející lázeňské hosty. Fanfáry ze Sinfonietty jako vždy rozzářily okolí a mnozí významní hosté tu promluvili o obdivu k Mistrovi i o podpoře festivalu. A byli to hosté nikoli ledajací, přijel hejtman Zlínského kraje Radim Holiš, ředitelka nadace Leoše Janáčka Ludmila Němcová, přijela i dlouholetá podporovatelka festivalu paní Livia Klausová a v neposlední řadě se za festival postavila i Eva Kropová, předsedkyně správní rady společnosti Lázeňská kolonáda Luhačovice, o. p. s.

Číst dál…

Závěr Velikonočního festivalu korunoval Vivaldi a Bach s kontratenoristou Andreasem Schollem

„Orchestr i sbor zněly kompaktně a dobře se doplňovaly, když se proplétaly jejich hlasy z obou stran před oltářem.“ „Publikum mělo možnost v tomto partu slyšet legendárního kontratenoristu Andrease Scholla, který byl největším magnetem večera.“ „Závěrečný koncert Velikonočního festivalu měl obrovský ohlas a vládla euforická nálada z krásné barokní hudby.“ Velikonoční festival byl maratonem devíti koncertů,…

Číst dál…