AudioPlus | Jakub Klecker: Festival Janáček Brno neustále roste
Po třech listopadových týdnech se uzavřel program devátého ročníku festivalu Janáček Brno. Rok 2024 byl Rokem české hudby, a tak právě jí patřil. Operní řada nabídla průřez Janáčkovou tvorbou, ale také díla Antonína Dvořáka a Pavla Haase, českou tvorbu reflektovala v její neobyčejné šíři a rozmanitosti i koncertní řada. Z ciziny přijeli Bamberští symfonikové a Staatskapelle Berlin a především soubor berlínské Státní opery. Dirigent Jakub Klecker, docent JAMU, se v podcastu portálu KlasikaPlus.cz za letošním festivalem ohlíží nejen jako umělec, ale ještě víc jako posluchač a brněnský patriot. Vyjadřuje naději, že dosavadní ambiciózní dramaturgie janáčkovského bienále přispívá k tomu, že bude mít jednou Janáčkova hudba, po sto letech stále moderní, i v doposud posluchačsky trochu zdrženlivějším tuzemsku podobně vřelý ohlas, jaký už má v zahraničí.
Foto: Petr Veber
Příspěvky od Petr Veber
- Smetana v souvislostech (8)
Vltava stopadesátiletá - Janáček v souvislostech (5)
Jenůfa.
Z Brna přes Prahu a Vídeň až do New Yorku - Jásejte, plesejte! Collegium 1704 a jeho Vánoční oratorium
- Brouček a Osud aneb Janáček mezi Jenůfou a velkým stářím
- Robert Hanč: Tři koncerty v Carnegie Hall nemůžeme mít, kdy si vzpomeneme
Více z této rubriky
- AudioPlus | Jiří Zahrádka: Práce na Janáčkovi? Čest. A navíc mě baví
- AudioPlus | Aleš Briscein: Český dirigent je u Janáčka sázkou na jistotu
- AudioPlus | Jiří Heřman: Festival Janáček Brno bude v roce 2026 jiný než ten letošní
- AudioPlus | Peter Dvorský: Barva hlasu souvisí s věkem
- AudioPlus | Jiří Bubeníček: Smetanova hudba je nádherná
- AudioPlus | Anna Paulová: Současná hudba mě baví
- AudioPlus | Kateřina Kněžíková: Emoce nepatří do krku
- AudioPlus | Jiří Rožeň: Dvanáct klaksonů – na to nejsme v opeře zvyklí
- AudioPlus | Jan Kučera: Koncertní program je nabušený pivem
- AudioPlus | Irena Pohl Houkalová: Festival ZUŠ Open se promítá do celého školního roku