Novým ředitelem festivalu Pražské jaro je Pavel Trojan
Mezinárodní hudební Festival Pražské jaro má nového ředitele. Romana Bělora ve funkci vystřídá jeho dosavadní zástupce Pavel Trojan. Na včerejším zasedání ho jmenovala správní rada festivalu. Funkce se ujme 1. srpna. Rada zároveň zvolila Romana Bělora za svého člena, takže se bude v rámci její činnosti na řízení společnosti i nadále podílet.
Pavel Trojan naváže na práci dlouholetého ředitele Romana Bělora. „Po jednadvaceti letech v čele Pražského jara odcházím na vlastní žádost,“ vysvětluje Roman Bělor. „Nastala vhodná chvíle, abych předal vedení festivalu Pavlu Trojanovi, kterého jsem do festivalového týmu před dvanácti lety přijímal. Svými schopnostmi, vzděláním i zkušenostmi mne i správní radu přesvědčil, že bude správnou osobností zaručující kontinuitu a další rozkvět festivalu,“ zdůrazňuje.
Pavel Trojan je absolventem oborů skladba a dirigování na Pražské konzervatoři, na Hudební fakultě pražské AMU vystudoval obory hudební management a skladba. Na Pražském jaru působí od roku 2010. Postupně měl na starosti agendu marketingu, PR, stal se tiskovým mluvčím a od roku 2019 je náměstkem ředitele.
„Děkuji za projevenou důvěru a panu řediteli Bělorovi za vše, co jsem měl možnost se od něj naučit,“ doplňuje Pavel Trojan. „Pražské jaro považuji za mezinárodní festival světového renomé, ve kterém se v ideálním poměru mísí tradice i objevitelský duch. Udělám vše pro to, aby se Pražské jaro pod mým vedením rozvíjelo s odpovědností vůči jeho slávě a historii, zároveň však energickým a moderním způsobem. Následující ročníky nám s ohledem na turbulentní ekonomickou a geopolitickou situaci jistě připraví nejednu výzvu, ale ani v takových časech nesmí festival rezignovat na výjimečné počiny, povznášející a obohacující umělecké zážitky.“
Mezinárodní hudební festival Pražské jaro už existuje téměř osmdesát let, byl založen na jaře 1946. O zrod festivalu se zasloužil Rafael Kubelík, jedna z nejvýznamnějších dirigentských osobností klasické hudby 20. století. Hned na prvním ročníku se odehrál mezinárodní debut později věhlasného dirigenta Leonarda Bernsteina. Od roku 1947 se pevnou součástí festivalu stala rovněž Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro, která je od roku 1957 zakládajícím členem Světové federace mezinárodních hudebních soutěží.
Foto: Michal Vencl, Petra Hajská
Příspěvky redakce
- Ve finále violoncellové soutěže Pražského jara budou o pořadí soupeřit Rakušanka, Japonec a Němec
- Martinů Fest v Poličce poosmadvacáté
- Žižkovský prostor zasvěcený umění ožije v květnu pestrou koncertní nabídkou
- Dekádu Marka Ivanoviće na postu šéfdirigenta Janáčkovy opery završí dvojí Jenůfa
- Ve finále hobojové soutěže Pražského jara se utkají Ital, Portugalec a Rus
Více z této rubriky
- Dekádu Marka Ivanoviće na postu šéfdirigenta Janáčkovy opery završí dvojí Jenůfa
- Zanikne Festival hudebního divadla Opera?
- Hudební výstavy v Ostravě i Brně
- Zemřela Emma Kovárnová, Paganina moderní klavírní hry
- Hudbu měl v sobě neustále.
Vzpomínka na klavíristu Ivana Gajana - Sto let Pierra Bouleze, doyena moderní hudby
- Na krásném modrém Dunaji.
Vídeň slaví 200. výročí narození Johanna Strausse ve velkém stylu - Zhodnocení Roku české hudby 2024 očima jeho koordinátorů
- Janáčkova hudba zní od Austrálie po Kanadu. Operní hlavně v Evropě
- Česká klasická hudba v nových rozměrech na Expu 2025. S Českou filharmonií nebo Ivem Kahánkem