Vídeňská státní opera ve streamu, v televizi i v rozhlase
Vídeňská státní opera v těchto dnech na své streamovací platformě věnuje pozornost Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Nabízí od 10. do 13. února záznamy čtyř svých inscenací: Tita, Figarovy svatby, Kouzelné flétny a Únosu ze serailu. Jde o představení zachycená mezi lety 2015 a 2021.
Na 10. února oznámila Vídeňská státní opera, že bude na webové stránce play.wiener-staatsoper.at ke zhlédnutí záznam Mozartovy opery La clemenza di Tito, pořízený v dubnu 2016. Jde o inscenaci režiséra Jürgena Flimma. Představení řídil Ádám Fischer, zpívali tehdy mimo jiné Benjamin Bruns, Caroline Wenborne, Margarita Gritskova, Hila Fahima a Miriam Albano.
Na čtvrtek je připravena opera Figarova svatba, zaznamenaná 4. února letošního roku. Dirigentem byl hudební ředitel divadla Philippe Jordan, režisérem Jean-Pierre Ponnelle, sólisty Andrè Schuen, Federica Lombardi, Philippe Sly, Louise Alder a Virginie Verrez. V pátek večer bude možné sledovat Kouzelnou flétnu z ledna 2015, kdy v inscenaci Moshe Leisera a Patrice Cauriera vystoupili dirigent Ádám Fischer a pěvci Benjamin Bruns, Olga Bezsmertna, Íride Martínez, Markus Werba a Annika Gerhards. V sobotu pak divadlo vysílá Mozartův Únos ze serailu. Záznam je z podzimu 2020, režii měl Hans Neuenfels, dirigoval Antonello Manacorda a zpívali Lisette Oropesa, Christian Nickel, Regula Mühlemann, Emanuela von Frankenberg, Stella Roberts, Daniel Behle, Michael Laurenz, Christian Natter, Ludwig Blochberger a Goran Jurić. Záznamy je možné sledovat zdarma po celém světě a jsou divákům k dispozici na 24 hodin.
V týdnech a měsících omezení, daných opatřeními proti pandemii, pokračuje Vídeňská státní opera od prosince rovněž ve spolupráci s ORF. Záznamy některých jejích představení jsou tak i v Rakouském rozhlase a televizi. Nedávno tak bylo možné vidět a slyšet Verdiho operu Nabucco, a to v titulní roli s Plácidem Domingem. Zpívali s ním mimo jiné Freddie De Tommaso, Anna Pirozzi a Riccardo Zanellato. Začátkem února se pak v premiéře Bizetovy Carmen, „bez klišé a kýče“, setkala veřejnost s režijním dílem současného výrazného umělce Calixta Bieita, a to poprvé v produkci Vídeňské státní opery. Dirigentem byl Andrés Orozco-Estrada, zpívali Anita Rachvelishvili, Charles Castronovo, Erwin Schrott a Olga Kulchynska.
„V opětovně prodlouženém uzamčení budeme i nadále nabízet našim divákům to, co od nás očekávají: operní produkce nejvyšší kvality,“ říká ředitel Státní opery Bogdan Rošcic. Je ve shodě s generálním ředitelem ORF Alexanderem Wrabetzem: „V době uzavřených nebo omezených scénických a vůbec kulturních projektů je opět zřejmá zvláštní role, kterou ORF a Vídeňská státní opera hrají jako nositelé a prostředníci kulturní identity… Kultura v Rakousku může a musí probíhat.“
Foto: Werner Kmetitsch, Axel Zeininger, Fb Státní opery Vídeň
Příspěvky redakce
- Ostravská soutěž Pro Bohemia láká široké spektrum mladých umělců
- NeoKlasici s českou hudbou v Poděbradech
- Ondřej Zámečník vítězem skladatelské soutěže festivalu Věčná naděje
- Simon Rattle vtiskne své pojetí Glagolské mši a Slovanským tancům
- Zaostřeno na dechové nástroje s Jihočeskou filharmonií
Více z této rubriky
- Ostravská soutěž Pro Bohemia láká široké spektrum mladých umělců
- NeoKlasici s českou hudbou v Poděbradech
- Simon Rattle vtiskne své pojetí Glagolské mši a Slovanským tancům
- Zaostřeno na dechové nástroje s Jihočeskou filharmonií
- Recitály na klávesové nástroje i Beethovenova Devátá v bratislavské Redutě
- Padesát newyorských let Petra Kotíka a Philipa Glasse s účastí Prague Philharmonia
- Klavírista Martin Kasík otevře letošní část komorní sezóny v Brně
- Narozeninový koncert Evy a Radima Krestových
- Marie Šumníková sama s Chopinem na pódiu olomoucké Reduty
- Ricardo Marinello dvakrát v Česku