AudioPlus | Jiří Ondra: Účinkující musejí být v Mimi opeře připraveni na cokoli
Českobudějovické Jihočeské divadlo zařadilo na 15. března do svého komorního prostoru Na Půdě další dvě reprízy titulu nazvaného Mimi opera, určeného pro nejmenší diváky, pro děti od tří měsíců do tří let, v doprovodu jejich nejbližších. Půlhodinová inscenace měla premiéru v prosinci 2021 a od té doby se hraje pravidelně. Každé představení je předem vyprodané. Podle autora hudby Lukáše Sommera jde o pokus dospělého přiladit svůj krok k iniciaci, kterou pravdivě zažívá malé dítě. Režisér Jiří Ondra v podcastu portálu KlasikaPlus.cz vysvětluje, jak projekt v součinnosti se skladatelem a scénografkou Janou Hauskrechtovou vznikal, jaké je jeho poslání a jaká má takové hudební divadlo pro nejmenší – pro kojence, pro děti, které ještě nechodí – úskalí: ať už tvůrčí, nebo interpretační. Začíná odpovědí na otázku, jak vůbec lze „mrňata“ zaujmout.
Příspěvky od Petr Veber
- Martinů v souvislostech (22)
Čtvrtá symfonie. Konec války v Americe - Biblický král David. Pomazaný i hřešící, Honeggerem oslavený
- SmetaNOVÝ sál otevřeli Beethoven a Prokofjev s Hrůšou
- Jubilant Jiří Teml na koncertě Kühnova dětského sboru
- AudioPlus | Václav Vonášek: Smetana v úpravě pro dechy je interpretační výzvou
Více z této rubriky
- AudioPlus | Václav Vonášek: Smetana v úpravě pro dechy je interpretační výzvou
- AudioPlus | Jiří Nekvasil: Ostrava si inscenaci barokní opery zaslouží
- AudioPlus | Pavel Trojan: Na letošní Pražské jaro jsme hrdí
- AudioPlus | Jaromír Javůrek: Ostrava už není černá
- AudioPlus | Michal Kaňka: Skvělých hráčů je rok od roku víc a víc
- AudioPlus | Jiří Ludvík: S operami Hudební festival Znojmo roste
- AudioPlus | Václav Luks: Mozartovi věřím
- AudioPlus | Markéta Cibulková: Kariéra sólového umělce je neustálou soutěží
- AudioPlus | Olga Mojžíšová: Smetana byl z české rodiny, ale školy měl německé
- AudioPlus | Adam Znamirovský: Hledám v hudbě příběh