AudioPlus | Jiří Ondra: Účinkující musejí být v Mimi opeře připraveni na cokoli
Českobudějovické Jihočeské divadlo zařadilo na 15. března do svého komorního prostoru Na Půdě další dvě reprízy titulu nazvaného Mimi opera, určeného pro nejmenší diváky, pro děti od tří měsíců do tří let, v doprovodu jejich nejbližších. Půlhodinová inscenace měla premiéru v prosinci 2021 a od té doby se hraje pravidelně. Každé představení je předem vyprodané. Podle autora hudby Lukáše Sommera jde o pokus dospělého přiladit svůj krok k iniciaci, kterou pravdivě zažívá malé dítě. Režisér Jiří Ondra v podcastu portálu KlasikaPlus.cz vysvětluje, jak projekt v součinnosti se skladatelem a scénografkou Janou Hauskrechtovou vznikal, jaké je jeho poslání a jaká má takové hudební divadlo pro nejmenší – pro kojence, pro děti, které ještě nechodí – úskalí: ať už tvůrčí, nebo interpretační. Začíná odpovědí na otázku, jak vůbec lze „mrňata“ zaujmout.
Příspěvky od Petr Veber
- Mahler v souvislostech (5)
Sedmá symfonie, jediná pražská - Jakub Hrůša otevřel Dvořákovu Prahu. I ty nejoposlouchanější skladby mohou znít svěže
- Corinne Winters: Zpívat Janáčka, jako když se mluví
- Klasika v souvislostech (69)
Opravdový wagnerián. Anton Bruckner dvousetletý - Temperament a dokonalost. Daniele Gatti v Drážďanech