Pavel Trojan: Pražské jaro zůstane širokospektrálním festivalem, který povyšuje sezónu
Mezinárodní hudební festival Pražské jaro 2023, rozvržený na tři týdny od 12. května do 2. června, je pro Pavla Trojana prvním ve funkci ředitele. Jak říká v podcastu portálu KlasikaPlus.cz, nemá v úmyslu drahokam, za který festival s více než sedmdesátiletou tradicí považuje, nijak radikálně měnit. Pražské jaro, vedené po uplynulá dvě desetiletí Romanem Bělorem, zůstane širokospektrálním festivalem, který navazuje na zimní sezónu, ale v klíčových parametrech ji jedinečnými a svátečními projekty povyšuje – ať už jde o současnou či starou hudbu, o hostování zahraničních interpretů a orchestrů, nebo třeba o debuty umělců s tuzemskými orchestry.
Příspěvky od Petr Veber
- AudioPlus | Pavel Smutný: Vytěžme z Roku české hudby maximum
- Káťa expresionistická a expresivní. Drážďanský Janáček podle Calixta Bieita
- Ivo Kahánek: Smetana není vedle Liszta žádnou popelkou
- AudioPlus | Martin Smolka: Hudba už nejsou melodie a akordy, které se někam odvíjejí
- Jiří Bělohlávek a Česká rapsodie vlastence Bohuslava Martinů
Více z této rubriky
- AudioPlus | Pavel Smutný: Vytěžme z Roku české hudby maximum
- AudioPlus | Martin Smolka: Hudba už nejsou melodie a akordy, které se někam odvíjejí
- AudioPlus | David Mareček: Bohatství české hudby je v evropském kontextu výjimečné
- AudioPlus | Kateřina Kalistová: Názvem Prague Philharmonia vyjadřujeme, že jsme malý „symfoňák“
- AudioPlus | Pavel Trojan: Mou vlast zahrají na Pražském jaru Berlínští filharmonikové – ti nejlepší