KlasikaPlus.cz© - portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Smetanova Litomyšl bez oper, komorně, ale s ambicemi

„V kalendáři v evropském kontextu první velký festival, který se neruší.“ „Když budou pořady pro méně lidí, musí jich být během jednoho dne víc. Záměrem je, aby Litomyšl neztratila obvyklou festivalovou atmosféru.“ „Naději dává nyní festival hudebníkům a litomyšlským podnikatelům, avšak od partnerů, donátorů a mecenášů sám dostal naději přežít.“ Pětatřicet programů pro…

Číst dál…

Bellissime canzoni napoletane

„Napolitánské písně jsou pojem. Vznikaly v průběhu 120 let, od roku 1830 do roku 1950.“ „Rajnišův baryton je dramatický, ale dokáže být i romanticky něžný.“ „Takhle by to asi hráli neapolští muzikanti na Piazza del Plebiscito, pokud by byli stejně technicky dobří jako členové Napolitan Quartetu.“ Známe je v podání těch nejslavnějších umělců.…

Číst dál…

Zlato Rýna koncertně, bez scény, ale přesto jako příběh

„Gesta, jimiž mužští sólisté jasně naznačovali psychologii a děj, ukazovala směrem ke scénickému pojetí.“ „Provedení pěvecky i herecky vévodil německý barytonista Thomas Gazheli v roli skřeta Albericha.“ „Loge v Margitově podání není žádná mytická bytost severských bájí, ale božstvo z masa a kostí, jako bývalo to na jihu.“ Ojedinělou událostí na pomezí hudby a divadla bylo v Praze…

Číst dál…

Koncert zrozený na stropě Smetanovy síně

„Rosettiho koncert je jak stvořený pro Radka Baboráka.“ „Orffova profánní kantáta zní tvrdě a syrové, je plná primitivních rytmů i bombastického zvuku.“ „Svou hvězdnou hodinu měla sekce bicích, kde se Orff skutečně rozmáchl.“ Titulek této recenze jsem si vypůjčil z předmluvy Daniela Sobotky, ředitele Symfonického orchestru hl. města Prahy FOK, v programové brožuře k mimořádnému…

Číst dál…

VÝHERCE VSTUPENEK:
Carmina burana a Radek Baborák s FOKem

Mimořádný koncert zařadil do pomalu končící sezóny Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. 9. května zahraje ve Smetanově síni Radek Baborák, a to v hornovém koncertu Antonia Rosettiho. Dále zazní Orffova kantáta Carmina burana. Jako sólisté vystoupí Marie Fajtová, Petr Nekoranec a Jiří Rajniš, spoluúčinkovat budou Pražský filharmonický sbor a Kühnův dětský…

Číst dál…

SOUTĚŽ O VSTUPENKY:
Carmina burana a Radek Baborák s FOKem

Vyhlašujeme soutěž o dvojici vstupenek. Mimořádný koncert zařadil do pomalu končící sezóny Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK. 9. května zahraje ve Smetanově síni Radek Baborák, a to v hornovém koncertu Antonia Rosettiho. Dále zazní Orffova kantáta Carmina burana. Jako sólisté vystoupí Marie Fajtová, Petr Nekoranec a Jiří Rajniš, spoluúčinkovat budou Pražský filharmonický…

Číst dál…

Sopranistka Petra Havránková: Když je mi v Drážďanech smutno, zajedu do Ústí na svíčkovou

„Ve sboru jsou lidé neuvěřitelně milí a otevření a je radost s nimi zpívat a hrát. Těleso na takové úrovni nenajdu téměř nikde jinde na světě!“

„Novou produkci Prodané nevěsty diriguje Tomáš Netopil a v roli Jeníka se dnes, v jediném představení objeví Richard Samek.“

„Díky nové produkci Prodané nevěsty přibyli do „Semperparty“ další Češi.“

Semperoper nabízí operní inscenace na nejvyšší úrovni. Jednak proto, že se může chlubit špičkovým orchestrem Staatskapelle, ale také předními sólisty a sborem na nejvyšší úrovni. Ve fermanech navíc figurují stále častěji česká jména. Přinášíme rozhovor se stálou členkou sboru Petrou Havránkovou, a to právě v den, kdy Semperoper uvádí Smetanovu Prodanou nevěstu pod taktovkou Tomáše Netopila a s Richardem Samkem v roli Jeníka.

Číst dál…

Trubadúr v Liberci
Téměř gotická opera

 „Temný romantický příběh, nijak zvlášť autenticky středověký, nijak kontroverzně aktualizovaný.“ „Těžko říci, jestli je Trubadúr v tomto případě víc o Manrikovi a Leonoře, nebo o hraběti Lunovi, ale do hry v Liberci zásadním způsobem vstupuje také cikánka Azucena.“ „Divák odchází spokojen ze setkání s opravdovým uměním operního zpěvu.“ Sledovat Verdiho hudební drama zblízka má také něco…

Číst dál…

Ukradené housle a zpívající ledovec aneb
Meziválečná operní revue v režii Davida Drábka

„Krenkovu operu ´Jonny vyhrává´ jsme v Praze od roku 1927 neviděli a neslyšeli.“ „Máme možnost si zase o něco konkrétněji uvědomit, jakou dynamiku a atmosféru roky po první světové válce měly.“ „Výhrou bylo angažování dirigenta, který s touto operou – na rozdíl od všech ostatních účastníků projektu – měl už zkušenost.“ „Drábkova inscenace námět ani…

Číst dál…