„Zlatým hřebem sezony mají být Mistři pěvci norimberští.“ „Mým záměrem je, aby se ve Stavovském divadle v příštích letech z oper hrály opravdu jen Mozartovy.“ „Pro rok 2024, Rok české hudby a rok dvoustého jubilea Bedřicha Smetany, plánuje Hansen společně s představiteli divadel v Brně a Ostravě.“ Pražské Národní divadlo připravuje na příští sezonu 18 premiér,…
„Drahé múzy, zůstaňte se Státní operou!“
„Galakoncert ke znovuotevření divadla hýří jmény skladatelů a zajímavých interpretů, program připomíná momenty z historie operních souborů, které tu působily.“
„Zahájení patří, stejně jako v roce 1888, Wagnerovým Mistrům pěvcům norimberským.“
„Defilé stylů, řada příslibů, vždyť například právě Fidelio má obnovenou premiéru už tento týden.“
A chraňte ji a inspirujte ji, patří ještě do citátu ze slavnostního znovuotevření pražského operního divadla, aby oslovení múz užité v titulku bylo úplné. Jsou to slova spisovatele Pavla Kohouta, která v posledním z několika vstupů završila jeho veskrze lakonické vystižení uplynulých 132 let historie budovy, kultury v Praze a politického vývoje v zemi…
Karl-Heinz Steffens: Praha je pokušením pro každého umělce
„Současný trh je obrovský a objevuje se stále mnoho zajímavých lidí.“ „Myslím, že mé útočiště bude opravdu a jen tam nahoře. U nádraží, jak říkáme. Ne dole u řeky…“ „Operety rozhodně nebudou ve Státní opeře zakázány.“ Na první lednovou neděli připadlo po tříleté rekonstrukci znovuotevření pražské Státní opery, jejíž soubor je opět součástí Národního…
Letošní Dvořákova Olomouc v sedmi koncertech
„Už v první skladbě z odkazu Václava Riedlbaucha – Instrumentální mši – lze zavzpomínat na události roku 1968 a následné nejisté období.“ „Hudebně-literární pořad Dvořákův americký sen bude zajímavým způsobem reflektovat dobu, kdy k jeho žákům patřili Afroameričani i původní obyvatelé kontinentu – indiáni.“ „Závěrečný koncert festivalu ovládne Třetí symfonie Gustava Mahlera.“ Už po osmnácté…
Stefan Lano: Opera „Jonny“ byla středoevropská představa o jazzu
„Nedobrá doba pro operu. Divadla vybírají tituly, které přivedou publikum. Takže jen těžko někde uvidíte Berga, Korngolda, Stravinského, Křenka…“ „To, co Křenek komponoval, byla středoevropská představa o jazzu. Proč ne. Udělal to velmi dobře.“ „Pokud byste se mě zeptal, po jakém místě na světě se mi stýská, pak řeknu, že po…
Alexander Liebreich: Dramaturgie nebude jen odrazem šéfdirigentových přání
„Akademici budou v orchestru už po Novém roce.“ „Poezie je velice důležitá. Pokud bychom hovořili jen v próze, jsme ztraceni.“ „Nemusíme nutně jet s Novosvětskou do Japonska. Měli bychom dělat jen relevantní věci.“ Rossini, Mendelssohn, Weber, Zemlinsky, Strauss, Janáček… To je namátkou, ale nikoli náhodně několik skladatelských jmen z těch, která nejvíc zajímají a budou…
Aleš Briscein od Janáčka ke Smetanovi
„Janáček a můj hlas si naštěstí velmi dobře rozumějí.“
„V zahraničí jde o velmi žádaného autora, žijeme v období „janáčkománie“.“
„V únoru 2019 čeká Brisceina Smetanův Dalibor v německém Frankfurtu.“
Na scénu berlínské Deutsche Oper se na tři večery 10., 16. a 22. listopadu vrací Janáčkova opera na motivy Čapkovy hry Věc Makropulos o touze po nesmrtelnosti i strachu z ní. Hlavní ženskou roli Emilie Marty ztvární jedna z nejlepších dramatických sopranistek současnosti Evelyn Herlitzius. Do inscenace vstupuje i tenorista Aleš Briscein, který hlavní postavu Alberta Gregora vytvořil už několikrát v kariéře, kromě českých scén třeba v Londýně, Salcburku, Šanghaji nebo Hongkongu.