KlasikaPlus.cz© - portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Národní divadlo 2020/2021: Od Mozarta k Ligetimu

„Zlatým hřebem sezony mají být Mistři pěvci norimberští.“ „Mým záměrem je, aby se ve Stavovském divadle v příštích letech z oper hrály opravdu jen Mozartovy.“ „Pro rok 2024, Rok české hudby a rok dvoustého jubilea Bedřicha Smetany, plánuje Hansen společně s představiteli divadel v Brně a Ostravě.“ Pražské Národní divadlo připravuje na příští sezonu 18 premiér,…

Číst dál…

„Drahé múzy, zůstaňte se Státní operou!“

„Galakoncert ke znovuotevření divadla hýří jmény skladatelů a zajímavých interpretů, program připomíná momenty z historie operních souborů, které tu působily.“

„Zahájení patří, stejně jako v roce 1888, Wagnerovým Mistrům pěvcům norimberským.“

„Defilé stylů, řada příslibů, vždyť například právě Fidelio má obnovenou premiéru už tento týden.“

A chraňte ji a inspirujte ji, patří ještě do citátu ze slavnostního znovuotevření pražského operního divadla, aby oslovení múz užité v titulku bylo úplné. Jsou to slova spisovatele Pavla Kohouta, která v posledním z několika vstupů završila jeho veskrze lakonické vystižení uplynulých 132 let historie budovy, kultury v Praze a politického vývoje v zemi…

Číst dál…

Karl-Heinz Steffens: Praha je pokušením pro každého umělce

„Současný trh je obrovský a objevuje se stále mnoho zajímavých lidí.“ „Myslím, že mé útočiště bude opravdu a jen tam nahoře. U nádraží, jak říkáme. Ne dole u řeky…“ „Operety rozhodně nebudou ve Státní opeře zakázány.“ Na první lednovou neděli připadlo po tříleté rekonstrukci znovuotevření pražské Státní opery, jejíž soubor je opět součástí Národního…

Číst dál…

Letošní Dvořákova Olomouc v sedmi koncertech

„Už v první skladbě z odkazu Václava Riedlbaucha – Instrumentální mši – lze zavzpomínat na události roku 1968 a následné nejisté období.“ „Hudebně-literární pořad Dvořákův americký sen bude zajímavým způsobem reflektovat dobu, kdy k jeho žákům patřili Afroameričani i původní obyvatelé kontinentu – indiáni.“ „Závěrečný koncert festivalu ovládne Třetí symfonie Gustava Mahlera.“ Už po osmnácté…

Číst dál…

Stefan Lano: Opera „Jonny“ byla středoevropská představa o jazzu

„Nedobrá doba pro operu. Divadla vybírají tituly, které přivedou publikum. Takže jen těžko někde uvidíte Berga, Korngolda, Stravinského, Křenka…“ „To, co Křenek komponoval, byla středoevropská představa o jazzu. Proč ne. Udělal to velmi dobře.“ „Pokud byste se mě zeptal, po jakém místě na světě se mi stýská, pak řeknu, že po…

Číst dál…

Alexander Liebreich: Dramaturgie nebude jen odrazem šéfdirigentových přání

„Akademici budou v orchestru už po Novém roce.“ „Poezie je velice důležitá. Pokud bychom hovořili jen v próze, jsme ztraceni.“ „Nemusíme nutně jet s Novosvětskou do Japonska. Měli bychom dělat jen relevantní věci.“ Rossini, Mendelssohn, Weber, Zemlinsky, Strauss, Janáček… To je namátkou, ale nikoli náhodně několik skladatelských jmen z těch, která nejvíc zajímají a budou…

Číst dál…

Aleš Briscein od Janáčka ke Smetanovi

„Janáček a můj hlas si naštěstí velmi dobře rozumějí.“

„V zahraničí jde o velmi žádaného autora, žijeme v období „janáčkománie“.“

„V únoru 2019 čeká Brisceina Smetanův Dalibor v německém Frankfurtu.“

Na scénu berlínské Deutsche Oper se na tři večery 10., 16. a 22. listopadu vrací Janáčkova opera na motivy Čapkovy hry Věc Makropulos o touze po nesmrtelnosti i strachu z ní.  Hlavní ženskou roli Emilie Marty ztvární jedna z nejlepších dramatických sopranistek současnosti Evelyn Herlitzius. Do inscenace vstupuje i tenorista Aleš Briscein, který hlavní postavu Alberta Gregora vytvořil už několikrát v kariéře, kromě českých scén třeba v Londýně, Salcburku, Šanghaji nebo Hongkongu.

Číst dál…