Ceny na akademii v Kroměříži převzali Roman Červinka a Adam Klánský
Závěrečným koncertem studentů vyvrcholila v úterý večer Letní hudební akademie Kroměříž, týdenní kurzy, kterých se v jejich třetím ročníku zúčastnilo šest desítek mladých instrumentalistů a zpěváků. Těmi nejlepšími, kteří získali ceny, se stali violoncellista Adam Klánský, cembalistka Monika Woznik a patnáctiletý houslista Roman Červinka z Českých Budějovic, který při této příležitosti převzal Cenu Akademie klasické hudby. Stejnou cenu získala v Kroměříži jako její první laureátka loni v létě sopranistka Tereza Maličkayová, provdaná nyní Zimková. Rozhovor s mladou pěvkyní, která letos vystoupila v Kroměříži při nedělním doprovodném symfonickém koncertě, můžete číst ZDE.
Adam Klánský obdržel Cenu Letní hudební akademie Kroměříž, Monika Woznik Cenu Zlínského kraje. Další ocenění, byly to Zvláštní ceny LHAK, předali pořadatelé violoncellistce Ivetě Cibulové, pěvkyni Belle Adamové a klavíristovi Janu Schulmeisterovi, který v září bude soutěžit ve finále Concertina Praga.
Během večera v kině Nadsklepí vystoupily mezzosopranistka Bella Adamová s árií z Massenetovy opery Werther, sopranistka Tamara Morozová s árií titulní hrdinky z Pucciniho opery Madama Butterfly a Zuzana Ballánová v árii Julie z Gounodovy opery Romeo a Julie; všechny tři byly ze třídy Kateřiny Kněžíkové. Adam Klánský se představil v části Violoncellového koncertu Josepha Haydna, violistka Lucie Adoltová s drobnou skladbou od Roberta Schumanna, houslistka Liliana Dulanská v druhé větě Brahmsovy 2. sonáty. Na klavír je vesměs doprovázeli další účastníci letní akademie. Houslista Roman Červinka nadchl v sólovém virtuózním kusu od Fritze Kreislera a pianista Jan Schulmeister v Preludiu g moll Sergeja Rachmaninova. Violoncellistu Lukáše Marečka doprovodil na klavír ve skladbě Klid od Antonína Dvořáka jeho otec David Mareček, ředitel České filharmonie a v Kroměříži i letos jeden z lektorů.
Foto: Petr Veber
Příspěvky od Petr Veber
- Dvořákova Stabat mater z roku 1983. Těžko překonatelná
- Promluvy pod golgotským křížem. Zelenkovo chrámové oratorium jako koncertní událost
- Protestantská hudba v saském příhraničí aneb Pašije jako kázání
- Pohledem Petra Vebera (63)
Václav Luks po dvaceti letech. Od Bacha a Zelenky k Mozartovi - „Moje drahé dětičky!“ Česko získalo dopis Bedřicha Smetany
Více z této rubriky
- Protestantská hudba v saském příhraničí aneb Pašije jako kázání
- Hommage à Hubert Krejčí a japonský kjógen
- Věrný odlesk newyorské Metropolitní, takže spokojený Liberec
- Káťa Kabanová tak trochu komorně
- Jakub Hrůša: Jenůfa je v Londýně součást společné kultury, ne exotika
- Jaká byla nejsevernější Rybovka letošních Vánoc
- Novoroční koncert aneb Jak Camille Saint-Saëns zkazil filharmonikům Silvestra
- Pražský filharmonický sbor vykročil z adventu do vánočních dnů
- Cena Antonína Dvořáka v dobrých rukou. Rýsuje se Koskyho české angažmá?
- Na Times Square s Pražským filharmonickým sborem i nahým kovbojem