KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Barokní dialog o víře. Collegium 1704 na Svatováclavském hudebním festivalu

„Pokud Zelenka nabídnul obraz víry jako řádu a jistoty, Händelův Dixit Dominus působil jako ohnivá erupce.“

„Výkon Collegia 1704 a Collegia Vocale 1704 potvrdil jejich vysokou úroveň.“

„To, co by mohlo působit jako kompromis, se proměnilo v přednost – právě křehkost a nevyzpytatelnost historických nástrojů dodala celému Zelenkovu dílu autenticitu, dramatičnost a živoucí napětí.“

Ostravský večer v podání Collegia 1704 a Collegia Vocale 1704 se stal jedním z vrcholů letošního ročníku Svatováclavského hudebního festivalu. Dirigent Václav Luks přivezl v úterý 9. září do Evangelického Kristova kostela dvě mimořádná díla barokního repertoáru – Missu Circumcisionis Jana Dismase Zelenky a Dixit Dominus Georga Friedricha Händela. Obě skladby spojuje silný duchovní náboj a oslava křesťanské víry, ale každá z nich je předkládá zcela odlišným způsobem: Zelenka jako hluboké a zároveň dramatické zakotvení v liturgickém řádu, Händel jako extrovertní výbuch chvály a triumfu.

Číst dál…

ČtenářiPlus: Juraj Křemen debutoval na varhanách v Notre-Dame

„Být součástí tradice varhanních koncertů Auditions d’orgue v Notre-Dame je pro každého varhaníka výjimečnou příležitostí.“

„Díky své bohaté hudební historii a tradici obsazovat pozici titulárního varhaníka patří Notre-Dame v Paříži k nejprestižnějším koncertním místům pro královský nástroj na světě.“

„Juraj Křemen je neustále se zdokonalující ambiciózní umělec. Jeho komunikace s nadšeným pařížským publikem, které dokázal zaujmout Lisztovým rozsáhlým dílem, je toho důkazem.“ 

Mladý slovenský koncertní varhaník Juraj Křemen, absolvent pražské AMU ze třídy Jaroslava Tůmy, se v létě představil v katedrále Notre-Dame v Paříži, a to jako první středoevropský varhaník od jejího znovuotevření v prosinci 2024. Jedny z největších a nejslavnějších varhan na světě rozezněl v rámci koncertního cyklu Auditions d’orgue.

Číst dál…

Justus Eichhorn: Beethoven je jedním z nejvíce fascinujících skladatelů

„Přeju si přibližovat úžasná díla klavírní literatury nadšenému publiku.”

„Každý den začínám stupnicemi a etudami od Carla Czerného.”

„Hudba je lidská, žádný počítač ji nedokáže nahradit.”

Teprve patnáctiletý klavírista Justus Friedrich Eichhorn pocházející z Výmaru už sbírá koncertní i soutěžní úspěchy po celém světě – nejen v jeho rodném Německu, ale například i ve Švýcarsku, Jižní Koreji či Americe; mimo jiné byl už dvakrát pozván na prestižní festival Verbier. V minulém roce vyšlo jeho první CD s výběrem klavírních koncertů od Ludwiga van Beethovena a Josepha Haydna. Aktuálně studuje ve třídě vynikajícího profesora Grigoryho Gruzmana na výmarském hudebním gymnáziu a chystá se do Čech. V září se představí s Filharmonií Hradec Králové jako sólista Beethovenova Klavírního koncertu č. 5 „Císařského”.

Číst dál…

Jiří Vodička pro Klíč. Jako houslista i jako dirigent

„Sólista Jiří Vodička přistoupil k realizaci koncertu dvojnásob tvůrčím způsobem.“

„Houslista se tak mohl věnovat i výrazovému poselství skladby, i když pravda poněkud méně soustředěně, než by to dokázal s dirigentem.“

„Orchestr sice postrádal očekávanou větší hravost, přesto zahrál Haydnovu symfonii pečlivě.“

Centrum sociálních služeb Klíč pořádá už tradičně koncert vážné hudby v bazilice na Svatém Kopečku u Olomouce. Letos v úterý 9. září se úlohy vystupujícího ujala Moravská filharmonie, se kterou se sólově v Koncertu pro housle a orchestr e moll Felixe Mendelssohna-Bartholdyho představil koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička. Ten se také ujal dirigování, a to v další skladbě, Symfonii č. 88 Josepha Haydna.

Číst dál…

Daniel Matejča v září dvakrát pod hlavičkou SOČRu

Novou sezonu uměleckého snažení začíná vedle jiných pražských těles také Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Zahajovací koncert 6. října s Tomášem Hanusem předjímá trojice zářijových programů. Nejdříve 15. září se představí dechové Trio Českého rozhlasu v rozhlasovém sídle na Vinohradské ulici, následuje orchestrální pořad v Betlémské kapli a mladé smyčcové kvarteto vystoupí závěrem měsíce zpět…

Číst dál…

Operní gala mladých na Novoměstské radnici

Agentura Nachtigall Artists, která nedávno oslavila čtvrtstoletí svého úspěšného fungování, zve na Operní gala mladých pěvců. 15. září se pod hlavičkou Spolku přátel hudebních talentů uskuteční v sále Novoměstské radnice na pražském Karlově náměstí. Kromě tří zahraničních pěvců vystoupí i dva čeští, barytonista Lukáš Bařák a basbarytonista Theodor Šimáček. „Na startu je operní mládí! Opět…

Číst dál…

David Cassan: Bach ty, co přicházeli po něm, vždy ohromoval

„Max Reger? Bach dvacátého století!“

„Maurice Duruflé je Ravelem varhan.“

„V improvizaci nikdy nesmíte být systematičtí, ale v daném okamžiku vždy otevření neznámému.“

Na mezinárodní varhanním festivalu Audite organum v Praze v bazilice svatého Jakuba, který trvá ještě po zbytek prvního měsíce sezóny, přijel 11. září italský varhaník Marco d´Avola, a to s Bachovými a Franckovými díly a s hudbou Percyho Eastmana Fletchera,  Jehana Alaina, Marca Enrica Bossiho i s hudbou vlastní. O týden dřív byl hostem festivalu Francouz David Cassan. Ten se v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz vrací k repertoáru svého koncertu, tedy k dílům od Bacha, Liszta a Duruflého, ale hovoří i svatojakubském nástroji a o umění improvizace.

Číst dál…

Parma Recordings otevírá evropskou kancelář v Praze

Praha se stává novým centrem evropských aktivit produkční společnosti Parma Recordings. Firma, která stojí za stovkami nahrávek klasické i soudobé hudby a která je držitelkou několika cen Grammy, slibuje posílit spolupráci s českými hudebníky a otevírat jim cestu k mezinárodnímu publiku. Společnost Parma Recordings zahájila provoz své první evropské kanceláře v Praze, zázemí našla v nově obnoveném…

Číst dál…

Klasika v souvislostech (98)
Arvo Pärt. Klasik Západu i Východu

„Skladba Credo, otevřeně svým titulem odkazující ke křesťanství, byla v roce 1968 dalším skandálem, který definitivně vedl k zákazu uvádění jeho děl.“

„Jeho hudba je jedinečně ukotvena mezi zvuky a tichem, je jasně rozpoznatelná od vší jiné – září v ní trojzvuky a působí zvláštním způsobem krystalicky čistě, projasněně a mysticky.“    

„Během posledních dvou desetiletí Pärt upravil nejméně tři desítky svých dřívějších děl a také složil několik nových skladeb, vesměs drobnějších.“

Žije už několik desetiletí na Západě. Patří však i evropskému Východu. Jeho převážně spirituální a vizionářská hudba, ve struktuře zjednodušená a ve výrazu neutrální, díky tomu mysteriózně hluboká a velmi působivá, je inspirována jak západoevropskou středověkou kulturou, tak kulturou a zbožností pravoslavnou. Arvo Pärt, mezinárodně proslulý umělec estonského původu, několik let po sobě celosvětově nejhranější současný autor, se 11. září 2025 dožívá devadesáti.

Číst dál…

Česká varhanice Linda Sítková zahájí mezinárodní festival Orgelherbst v Hainburgu

V neděli 14. září se v Městském farním kostele v rakouském Hainburgu an der Donau uskuteční zahajovací koncert mezinárodního festivalu Orgelherbst, na kterém vystoupí česká varhanice Linda Sítková. Svým recitálem otevře šestidílný festivalový cyklus, který propojuje města Hainburg a Bruck an der Leitha prostřednictvím koncertů na historických i moderních varhanách.  Festival Orgelherbst 2025 nabídne…

Číst dál…

Musica Florea objevuje Františka Václava Habermanna

Kdo byl „český Händel“? Musica Florea představí u příležitosti 340. výročí narození Georga Friedricha Händela jeho českého současníka, Františka Václava Habermanna, který si toto přízvisko vysloužil od svých obdivovatelů. Společně se sborem Collegium Floreum a sólisty projekt nabídne třikrát ve třech dnech mezi 14. a 16. zářím v Šumperku, Praze a Brně. Díla obou skladatelů…

Číst dál…

Státní opera v Praze odhalila bustu Soni Červené

9. září 2025, kdy by výjimečná umělkyně Soňa Červená oslavila své 100. narozeniny, bylo připraveno mnoho akcí k oslavě mimořádné osobnosti, jež prožila třicet let v emigraci a šířila českou hudbu po celém světě. Soňa Červená byla a zůstane člověkem, k němuž budeme vzhlížet a obdivovat nejen velké pěvecké i herecké umění, ale také trvalé vysoké morální…

Číst dál…

Baiba Skride: Šostakovičova hudba je plná emocí. Někdy skrytých, jindy řvoucích

„Druhý Šostakovičovův koncert je podle mého názoru ještě hlubší. Nutí vás opravdu přemýšlet a uvažovat.“

„Hudba skladatele musí být absolutní prioritou.“

„Česká hudba je prostě úžasná; nemůžete ji nemilovat.“

V roce padesátého výročí úmrtí Dmitrije Šostakoviče na Pražském jaru hrála s Bostonskými symfoniky autorův První houslový koncert a moll a 18. září ji čeká „šostakovičovský“ návrat do Čech. Se zlínskou Filharmonií Bohuslava Martinů provede skladatelův Druhý houslový koncert h moll. Řeč je o lotyšské houslistce Baibě Skride, která od skoro čtvrt století starého vítězství na bruselské Soutěži královny Alžběty s úspěchem brázdí světová pódia. V rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz se svěřuje se svým srdečným vztahem k Šostakovičově hudbě, která k ní promlouvala už od dětství prožitém ještě v Sovětském svazu. Vzpomíná na své pražskojarní vystoupení, prostor věnuje srovnání obou koncertů a prozrazuje, v jakých momentech jí naskakuje husí kůže…

Číst dál…

Symfonická katarze v Rudolfinu

„V Capuçonově provedení se Korngoldova skladba proměnila v éterický, jemně zdramatizovaný tvar, ve kterém vládly prchavé, místy až impresionisticky náladové koláže.“

„Úvod Brucknerova symfonického monumentu byl svěřen smyčcům, z jejichž pianově introvertní a výrazově lehce zakalené hry se postupně rodila mohutná klenba.“

„Symfonické těleso špičkově usouvztažňovalo jednotlivé motivické buňky, které se pak jako drobné říčky slévaly do rozvášněného veletoku rozsáhlých melodických linií.“

Vznešený duch pozdního romantismu sebejistě vkročil 9. září do Dvořákovy síně, aby posluchače odzbrojil patetismem Antona Brucknera a tradicionalismem Ericha Wolfganga Korngolda. Světoznámé symfonické těleso Gustav Mahler Jugendorchester pod vedením uznávaného mistra dirigentského gesta Manfreda Honecka připravilo pro osmnáctý ročník Dvořákovy Prahy co do obsazení a technických požadavků náročný repertoár, který rudolfinské publikum omráčil uvědomělou interpretační perspektivou a přesvědčivými instrumentálními výkony. O sólový vrchol večera se postaral francouzský houslista Renaud Capuçon, jehož impresivní projev učinil z Korngoldova koncertantního kusu zvukově a výrazově vyvážené dílo.

Číst dál…

Šest violoncell a jedny housle Ševčíkovy akademie na Bořislavce

„Hudba v podání akademiků zněla s úsměvem, příjemně, rozmarně.“

„Radost poslouchat, ale i se dívat.“

„Boha Moon se studentem Pavlem Praženicou u klavíru zahrála se zažitým výrazem Griegovu sonátu. Ševčíkovi vzdali hold jeho známou úpravou lidové písně Holka modrooká.“

Dvořákova Praha na Bořislavce, to je čtveřice neformálních festivalových koncertů s mladými interprety, cyklus stojící zdánlivě mimo hlavní dění. Koná se však už čtvrtým rokem a letošní zájem publika dává definitivně najevo, že se za hudbou dá s potěšením chodit i tam, tedy do Artia, přestože za prosklenými stěnami je na Evropské třídě opravdu rušno.

Číst dál…

Mezinárodní varhanní festival Ivana Sokola s číslem 54

Varhany, královský hudební nástroj, architektonický a umělecký skvost, legitimní uživatel akustiky… každý člen varhanní rodiny je jedinečný a 54. ročník Mezinárodního varhanního festivalu Ivana Sokola zve návštěvníky k „objevování DNA varhan“. Od 14. do 28. září si zájemci mohou vybrat ze šestnácti akcí nejen v Košicích, ale také v Sabinově, Prešově, Vysokých Tatrách, Spišské Nové…

Číst dál…

Dvořák v souvislostech (11)
Do Vídně

„Nejosobnější byly cesty za Johannesem Brahmsem. Ve známém skladateli, o osm let starším, našel Dvořák nejen příznivce, ale také rádce, vzor a brzy i přítele.“

„Když byla ve Dvorní opeře roku 1885 uvedena jeho opera Šelma sedlák, doprovázely ji protičeské demonstrace.“

„Ve velkém sále Musikvereinu Dvořák nejenže několikrát sledoval provedení vlastních i cizích děl, ale v letech 1887 a 1896 tam nakonec svá díla – Houslový koncert a Svatební košile – osobně dirigoval.“

Dvojí putování přes oceán do Ameriky, devět cest do Anglie, zejména do Londýna, Leedsu, Birminghamu, Worcesteru a Cambridge, jízdy do Hamburku a Berlína, řada výjezdů do Drážďan, Lipska, Frankfurtu, Kolína nad Rýnem, Bruselu nebo Budapešti a umělecké turné do Moskvy a Petrohradu… Cest do ciziny bylo v životě Antonína Dvořáka docela dost. Ale nejčastějším cílem za hranicemi českých zemí byla pro něj Vídeň.

Číst dál…

Vahan Mardirossian: S pardubickými si rozumíme, oceňuju práci svých předchůdců 

„Když jsem poprvé Komorní filharmonii slyšel, okamžitě mě zaujala kvalita jejího zvuku. Šlo o reálný zvuk, jaký jsem si vždy představoval u středoevropského orchestru.“

„Ze své zkušenosti říkám, že umí-li hráč dobře interpretovat Haydna či Mozarta, pak zvládne zahrát všechno. Jen pravá klasika ukáže, co v kom skutečně je.“ 

„Na soudobé muzice je nejpozoruhodnější skutečnost, že posluchač se stává přímým účastníkem procesu tvorby.“

Šéfdirigentem Komorní filharmonie Pardubice se od letošního září stává Vahan Mardirossian, původem arménský dirigent a klavírista narozený v Jerevanu a žijící již dvaatřicet let v Paříži. Maestro si našel čas na rozhovor na začátku náročného týdne, v němž s pardubickým orchestrem zkouší nejen na svůj inaugurační koncert, který se uskuteční ve trojím provedení ve dnech 15. až 17. září v místním Domě hudby, ale rovněž na finálový večer soutěže hráčů na dechové nástroje Concertino Praga pořádaný ještě předtím v rámci festivalu Dvořákova Praha v pátek 12. září v Betlémské kapli.

Číst dál…

Tenorista Pavel Černoch dalším z českých hostů bukurešťského festivalu na počest George Enescua

Hamburská státní opera, Gran Teatre del Liceu, Lipská opera a nyní Mezinárodní festival Goergese Enescua v Bukurešti. Tam všude se objevil a 14. září objeví renomovaný český tenorista Pavel Černoch jako Sergej v Šostakovičově opeře Lady Macbeth Mcenského újezdu. Na úvod sezóny Černocha čeká koncertní provedení díla za doprovodu orchestru a sboru Rumunského rozhlasu pod…

Číst dál…

Soňa Červená předmětem výstavy také v Brně

Národní divadlo Brno připravilo u příležitosti stého výročí narození významné osobnosti české i světové operní scény, mezzosopranistky Soni Červené, e-výstavu, která připomíná období, kdy Červená v Brně v padesátých letech působila, a také její návraty v období porevolučním. Výběr unikátních, mnohdy doposud nezveřejněných, fotografií připravila Jitka Nováková, vedoucí oddělení umělecké dokumentace divadla.  Ačkoli Soňa Červená proslula mimořádnou…

Číst dál…

ČtenářiPlus: Dobrodružné Klarinetissimo. Koncert, který rozzářil českou klarinetovou scénu

„I začínající klarinetisté dokážou pod vedením zkušených lektorů vytvořit hudbu, která má atmosféru a hloubku a dokáže oslovit posluchače.“

„Byl to důkaz, že hudba dokáže spojovat lidi bez ohledu na věk, zkušenosti či profesi.“

„Klarinetissimo tak nebylo jen hudebním workshopem. Bylo připomínkou, že hudba je dobrodružstvím sama o sobě.“

Poslední sobotní srpnový večer roku 2025 přinesl do sálu KC Unitaria v Praze koncert, který byl víc než jen závěrečným vystoupením účastníků workshopu Klarinetissimo. Byl to svátek klarinetu, radosti z hudby a důkaz, jak velký význam má kvalitní hudební vzdělávání pro všechny generace mladých i dospělých hudebníků. Letní workshop s podtitulem Dobrodružné Klarinetissimo nabídl posluchačům i účastníkům cestu do světa filmových melodií, které zná snad každý – od Indiana JoneseJumanji přes Avatar, Hru o trůny až po dojemnou hudbu z filmu Jak vycvičit draka.

Číst dál…

Prague Philharmonia načíná komorní i soudobý cyklus, pokračuje v donátorském

Časné zahájení orchestrální řady orchestru Prague Philharmonia už je minulostí, následují tedy ostatní koncertní cykly. Termínově nejblíže leží 15. září první koncert komorního cyklu, o dva dny později dojde také na pokračování donátorské řady a ještě než skončí devátý měsíc v roce, dočkají se také fanoušci soudobé hudby. Folklór v hudbě je tématem nového…

Číst dál…

Rakovnický festival na úvod s duem Novák–Kozák

Heroldův Rakovník je název tradičního mezinárodního festivalu komorní hudby a výtvarného umění, který se koná v Rakovníku. Festival je organizován Rabasovou galerií Rakovník a obvykle se odehrává na podzim, v září a říjnu, a bývá spojen s vernisáží výstavy místních výtvarníků. Festival je věnovaný místnímu rodákovi, někdejšímu členovi Českého kvarteta a koncertnímu mistrovi v době jeho působení nově založené…

Číst dál…

Ani se nechtělo domů… Liteňská Letní noc v zámeckém parku

„Závěrečný koncert pěveckého masterclass ‚Letní noc‘ s operním, operetním a poprvé i muzikálovým repertoárem připravila režijně i dramaturgicky prof. Helena Kaupová.“

„První část koncertu ‚Evropský operní a operetní svět‘ zahájila sopranistka Eva Hartová a postavu loutky Olympie z Hoffmannových povídek zvládla bravurně.“

„Vanesa Soares úžasně zazpívala Summertime z první jazzové opery Porgy a Bess.“

Areál zámku Liteň obohatila nově otevřená sala terrena. V sobotu 6. září se stala báječnou kulisou závěrečnému koncertu Letní noc 12. ročníku Interpretačních pěveckých kurzů. Slavnostní koncert se stal vrcholem Festivalu Jarmily Novotné 2025, když atmosféru navodili mladí pěvci s doprovodem smyčcového kvarteta a klavíru. Ředitelka občanského sdružení Zámek Liteň Ivana Leidlová tak naplňuje základní myšlenku festivalu: vzdát hold a připomínat odkaz velké osobnosti, pěvkyně Jarmily Novotné, která na zámku Liteň bydlela se svým manželem Jiřím Daubkem až do emigrace před druhou světovou válkou. Cílem je rovněž renovace celého zámeckého areálu a jeho zpřístupnění veřejnosti.

Číst dál…

Vahan Mardirossian přebírá taktovku, Komorní filharmonie Pardubice zahajuje sedmapadesátou sezónu

Nový šéfdirigent Komorní filharmonie Pardubice, arménský dirigent a klavírista Vahan Mardirossian, zahájí sedmapadesátou sezónu trojdílnou sérií koncertů příznačně nazvaných Inaugurace. Pod jeho vedením se orchestr představí s mladým sólistou Yibaiem Chenem a optimisticky laděným programem kombinujícím první pardubické uvedení Lullyho pochodu, romantické violoncellové skladby Čajkovského a Dvořáka a monumentálního Mozartova Jupitera. Komorní filharmonie Pardubice otevírá…

Číst dál…

Odkaz jednoho z Wintonových dětí podpoří mladé talenty v České filharmonii

Česká filharmonie získala významnou finanční injekci na podporu mladých hudebníků. Díky závěti Toma Schreckera, jednoho z tzv. Wintonových dětí, míří do jejího rozvoje téměř šestnáct milionů korun. Dar je vyústěním dlouholetého vztahu mezi Schreckerem a orchestrem a současně připomínkou jeho osobního životního příběhu, který se odvíjel od záchrany před holocaustem až po úspěšnou…

Číst dál…

Daniel Raiskin: Kultura patří všem lidem, světu, celému vesmíru!

„V posledních letech jsem hluboce přemýšel o označení a propojení kultury, národů a lidí obecně.“

„Máme letos samozřejmě výročí padesáti let od Šostakovičova úmrtí a rád bych pomohl připomenout jeho ‚antisystémovou‘ roli.“

„Za situace, kdy se náš svět každé ráno probouzí s obavou, zda vůbec bude nějaké ‚zítra‘, návrat ke spirituální čistotě a věčné naději vyjádřené širokou veřejností akceptovatelnou formou, je prostě obrovsky důležité!“

Na zahajovacích koncertech nové sezóny Janáčkovy filharmonie Ostrava 11. a 12. září povede v sále Kina Vesmír tento orchestr jeho designovaný šéfdirigent Daniel Raiskin. Na úvod zazní ve spolupráci s Varšavským filharmonickým sborem duchovní skladba Stabat Mater estonského minimalisty Arvo Pärta, což v programu doplní provedení Symfonie č. 6 h moll, op. 54 ruského autora Dmitrije Šostakoviče. S panem dirigentem jsme probrali kromě zahajovacího programu také další projekty, které jej v letošní sezóně s Janáčkovou filharmonií Ostrava čekají.

Číst dál…

Stíny v Plzni s Musicou Panica

Středověká i soudobá hudba a recitace původních textů. To je osa projektu Stíny, který v neděli 14. září od sedmnácti hodin nabídne ryze dámský soubor Musica Panica publiku plzeňského kostela sv. Jiří v části Doubravka.   Eliška Baťová, Magda Slepičková a Kristýna Kosíková utvořily v roce 2018 soubor s názvem Musica Panica. Jeho živnou půdou je zájem o hledání…

Číst dál…

‚Wow‘ to nebylo

„Kateřinu Kněžíkovou mi charakterizuje ze všech nejlépe slovo profesionalita.“

„Z dirigenta Roberta Jindry vyzařuje jistota.“

„Projevy SOČRu nesly znaky rutiny, hluboce podceněný byl kontakt s publikem.“

Dvořákova Praha v pondělí 8. září načala programovou řadu nejstarostlivěji pečující o odkaz titulního skladatele. Její kurátorka, sopranistka Kateřina Kněžíková byla u toho, a to i interpretačně. Spolu s ní se v Rudolfinu představil Symfonický orchestr Českého rozhlasu vedený hlavním hostujícím dirigentem Robertem Jindrou a byť koncertní večer ke svému závěru gradoval, hlubokou stopu v paměti festivalu nezanechá.

Číst dál…

Festival u nedožitých devadesátin Zdeňka Pololáníka

Mezinárodní varhanní festival Zdeňka Pololáníka se v České Třebové uskuteční pojednadvacáté. Páteř programu tvoří sólové recitály varhanní hudby, které se odehrávají obvykle v chrámu sv. Jakuba Většího na koncertních varhanách. Posluchači si však mohou vyslechnout i programy zaměřené na komorní hudbu. Každým rokem na festivalu vystoupí alespoň jeden zahraniční umělec, aby svým uměním…

Číst dál…