KlasikaPlus.cz© – portál o klasické hudbě

PORTÁL O KLASICKÉ HUDBĚ

...váš vyladěný partner

english

Triumfální Pražákovo kvarteto s Jiřím Vodičkou a Françoisem Dumontem

„Už první věta, nadepsaná prostě Rytmicky, uchvátila pozoruhodným espritem Milhaudovy invence, vzrušenou interpretací a podivuhodnou proměnou dynamiky.“

„Pražákovo kvarteto stvořilo barevně a výrazově vycizelovanou harmonii v souborovém zvuku.“

„Navzdory délce první věty Chaussonova koncertu udržela hudba pozornost nádhernou pulzací, proměnami tempa a účasti jednotlivých nástrojů.“

Na dalším koncertu 130. sezóny Českého spolku pro komorní hudbu vystoupili Pražákovo kvarteto, houslový virtuos Jiří Vodička a pianista François Dumont. Koncert se konal 16. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina. Francouzský program večera tvořila díla Daria Milhauda, Clauda Debussyho a Ernesta Chausona.

Číst dál…

Alinde Quintet získal Cenu Českého spolku pro komorní hudbu 

Na koncertu Českého spolku pro komorní hudbu, který se uskutečnil 16. dubna v Rudolfinu, bylo uděleno tradiční ocenění na podporu mladých komorních souborů. Jeho držitelem za rok 2024 se stalo úspěšné dechové kvinteto Alinde, které vystupuje v obsazení Anna Talácková (flétna), Barbora Trnčíková (hoboj), David Šimeček (klarinet), Kryštof Koska (lesní roh) a Petr…

Číst dál…

Pražákovo kvarteto s Jiřím Vodičkou a jiné položky menu ČSKH 

Český spolek pro komorní hudbu nabídne v závěru své sezóny tři koncerty v rychlém sledu, každý na jiném místě. Smyčcové Kvarteto Apollon bude hlavním strůjcem koncertu 12. dubna v Sále Martinů na pražské HAMU, Sukovu síň Rudolfina o tři dny později obsadí Percussion Ensemble z brněnské JAMU a další sólové vystoupení potká houslistu Jiřího Vodičku 16.…

Číst dál…

Dialog klasiky s modernou. Skvělý výkon Tria Bohémo v Rudolfinu

„Komornímu tělesu se podařilo sestrojit dobře fungující organismus, jejž bychom snad mohli počastovat antickým ideálním vzorem unita multiplex, tedy jednotou v rozmanitosti.“

„Rozporuplnou, i když efektně zinscenovanou kompozici Benjamina Josupova, jíž nechyběla profesionální práce s hudebním materiálem, provedlo Trio Bohémo na vysoké úrovni.“

„Přejme si, aby trio neztratilo nic ze svého muzikantského entuziazmu a elánu.“

Akustika Dvořákovy síně byla 19. března doslova pohlcena výtečnou hrou mladého a světově uznávaného Tria Bohémo. Těleso nabídlo natěšenému rudolfinskému publiku ozkoušené kusy z dílen dvou gigantů německé hudby Beethovena a Brahmse, avšak nezapomnělo ani na nadšence hudební moderny. Pro fajnšmekry experimentálních výletů do tajů extravagantních zvukových spojů a neobvyklých hráčských technik si klavírní trio připravilo skladbu od Benjamina Jusupova, jehož snahy o stavění mostů mezi tradicí a modernou zajistilo koncertu pevnou dramaturgickou stavbu. Díky hráčskému entuziazmu, temperamentu a technické virtuozitě všech tří muzikantů se koncertní večer proměnil v zábavný, přitom ale umělecky podnětný zážitek.

Číst dál…

Obrázky z výstavy, jak je maluje Česká studentská filharmonie

Ačkoli se Česká filharmonie vrátila z turné na evropské koncertní scéně, dění v Rudolfinu ve třetím březnovém týdnu určuje Český spolek pro komorní hudbu. Příležitost k vystoupení na pódiu Dvořákovy síně Rudolfina se však otevírá i České studentské filharmonii. Ve čtvrtek 20. března se pod taktovkou Marka Ivanoviće zhostí provedení Musorgského skladby Obrázky z výstavy.…

Číst dál…

Vokál, klavír, smyčce i žestě. Pestrý výběr komorní hudby s razítkem České filharmonie

Nabitý týden očekává Český spolek pro komorní hudbu fungující pod hlavičkou České filharmonie. Trojice vystoupení zahrnuje recitál mezzosopranistky Markéty Cukrové, vystoupení Tria Bohémo a pořad žesťového kvinteta PBtet. Jako první je v plánu 18. března pěvecké vystoupení, kdy doprovází pianista Miroslav Sekera. Delikátní, průzračný klasicismus v jeho vrcholné podobě diváci uslyší 18. března…

Číst dál…

Klasický zpěv ještě žije! Řemeslo, autorita a pokora Michaela Volleho

„Když už tedy Michael Volle nemohl pracovat s konkrétními českými slovy, tak rozhodně tvořil se zvukem.“

„Čtyři písně na básně Václava Havla byly jakýmsi mostem mezi klidným, vroucím Dvořákem a vzrušeným, experimentujícím Lisztem.“

„Při vší energii si pěvcův hlas zachovával vláčnost. Volle vždy zůstává u přirozeného zpěvu, nikdy nekřičí.“

Mám dost důvodů myslet si, že klasický zpěv se stává zapomenutým uměním a že se za něj v současnosti vydává něco jiného. Událostí, která mne přesvědčila, že stále ještě existují „ostrůvky pozitivní deviace“, byl večer německého barytonisty Michaela Volleho v pražském Rudolfinu. Ten navíc ozvláštnila světová premiéra Čtyř písní na básně Václava Havla z pera skladatele a současně klavíristy Reinharda Seehafera.

Číst dál…

Reinhard Seehafer: Havlovy Dopisy Olze jsou důležitý dokument 20. století

„Už roku 1989 mě fascinovalo, že symbolickou figurou se stal umělec, který se po letech izolace v komunistických vězeních stal prezidentem Československa.“

„Havlův život, jeho odvaha, síla a dílo jsou také důležitým vzorem pro mladou generaci.“

„Divadlo je mnohdy ta nejlepší psychiatrická klinika na světě.“

Reinhard Seehafer (*1958) se stal patrně prvním skladatelem, který zhudebnil něco z literárního díla Václava Havla. Rodák z Magdeburku je též dirigentem a pianistou, působil v různých operních domech a v Německu založil a dodnes vede festival Altmark. V Česku se v minulosti už párkrát objevil, tentokrát přijede spolu s barytonistou Michaelem Vollem, s nímž 10. března v pražském Rudolfinu provede v rámci sezony Českého spolku pro komorní hudbu mimo jiné světovou premiéru svého díla nazvaného Čtyři písně na básně Václava Havla.

Číst dál…

Michael Volle: Zpěvák by měl zůstat nohama na zemi

„Zhudebnit Havlovy texty byl Reinhardův nápad. Skladbu mi navrhl pro náš společný recitál v Praze a já s tím rád souhlasil.“

„Jsem zvědavý, jak písně na Havlovy texty zapůsobí na publikum.“

„Opery jsou přenositelné do jiného období, než do kterého byly autory zasazeny. Není to ovšem nic snadného, naopak, je to velmi náročné.“

Do sezony České filharmonie zavítá renomovaný německý barytonista Michael Volle. Na březnovém večeru konaném pod hlavičkou Českého spolku pro komorní hudbu zazpívá za klavírního doprovodu Reinharda Seehafera mimo jiné i světovou premiéru Čtyř písní na básně Václava Havla, které zkomponoval právě tento pianista, skladatel a dirigent. Letos 65letý Volle má za sebou bohatou divadelní kariéru, v Česku ovšem není moc známý. Diváci kinopřenosů z Metropolitní opery si ho nicméně mohou pamatovat z projekce Wagnerových Mistrů pěvců norimberských roku 2014, v níž ztvárnil Hanse Sachse, a z titulní role Verdiho Falstaffa, kterého Metropolitní odvysílala roku 2023.

Číst dál…

Petr Popelka a jeho přátelé z Hamburku hráli v pražském Rudolfinu 

„Na úvod večera zařadil a stručným průvodním slovem uvedl svoje vlastní kvartetní dílo.“

„Druhou skladbou večera je dílo Popelkova souputníka, tedy rovněž dirigenta a současně skladatele, jímž je finský umělec Esa-Pekka Salonen.“

„Závěr patřil Antonínu Dvořákovi.“

Český kontrabasista, dirigent a skladatel Petr Popelka se stal letošním kurátorem koncertního cyklu Českého spolku pro komorní hudbu. Ve Dvořákově síni pražského Rudolfina jsme měli možnost se s ním v této roli setkat již na podzim minulého roku, když tam 13. listopadu vystoupil jako skladatel a klavírista spolu se svými bývalými kolegy, členy Staatskapelle Dresden. Pokračováním jeho rudolfinského kurátorství se stal koncert 26. února letošního roku, v jehož průběhu se před pražským publikem představil opět spolu se svými přáteli z města na Labi. Tentokrát to ale již nebyly Drážďany, nacházejíc se jen nedaleko od českých hranic, ale Hamburk, město až při samém ústí Labe do Severního moře.

Číst dál…

Poslední koncert Popelkovy kurately 

Neodmyslitelnou součástí umělecké činnosti letošního kurátora Českého spolku pro komorní hudbu je kontrabas; stál na počátku kariéry Petra Popelky. V rámci posledního koncertu svého kurátorství se k němu vrátí v Dvořákově Smyčcovém kvintetu. Zbytek programu bude věnován o něco mladší hudbě (včetné té Popelkovy), například dílu „krále tanga“ Ástora Piazzolly. S Popelkou 26. února v Dvořákově síni…

Číst dál…

Vídeňský večer s Andrásem Schiffem

„Ze Schubertovy hudby doslova prýštila radost a dobrá pohoda.“

„Menuet vyzněl pod Schiffovými prsty přímo pohádkově.“

„Publikum nechtělo charismatického umělce pustit z pódia.“

Sir András Schiff, jeden z nejvýznamnějších současných pianistů, se u nás těší mimořádné oblibě. V Praze ho máme možnost slyšet poměrně často, Česká filharmonie si jej v minulé koncertní sezóně dokonce vybrala za rezidenčního umělce. Na koncertě, který uspořádal Český spolek pro komorní hudbu v Rudolfinu v pondělí 17. února, vystoupil Schiff s Komorním orchestrem České filharmonie nejen jako sólista, ale také jako dirigent. Na programu koncertu byla díla vídeňských skladatelů, kteří jsou Schiffovi obzvláště blízcí: Ludwiga van Beethovena, Wolfganga Amadea Mozarta a Franze Schuberta. O tom, že se jednalo o prvořadou uměleckou událost, svědčila skutečnost, že vstupenky byly beznadějně vyprodané dlouho dopředu.

Číst dál…

Atrium Žižkov zahajuje novou recitálovou řadu. Otevře ji Markéta Cukrová a písně noci

Žižkovský koncertní sál Atrium spolupracuje dlouhodobě s violoncellistou Tomášem Jamníkem. Ten se od loňského roku stal dramaturgem klasického programu a jednou z novinek, které do Atria Žižkov zavádí, je koncertní řada Hudební recitál. Sérii setkání s předními českými interprety odstartuje ve čtvrtek 20. února písňový recitál mezzosopranistky Markéty Cukrové.  Možnost vychutnat si umění přední…

Číst dál…

Komorní orchestr České filharmonie se opět představí s Andrásem Schiffem

Sir András Schiff se po loňské rezidenci vrací do Rudolfina, a to ke Komornímu orchestru České filharmonie. Jeho hru budou mít posluchači možnost obdivovat v Mozartově Devátém klavírním koncertu – Wolfgang Amadeus skladbu napsal jako jednadvacetiletý. A pozdní ozvěnu Roku české hudby nabídnou svým koncertem violoncellista Jiří Bárta a klavíristka Terezie Fialová. Diváci se dostanou i do méně vzdálené minulosti…

Číst dál…

Překvapení dynamikou i odvahou přepisovat. Federico Colli si hraje 

„Úpravu Janáčkova zápisu lze ocenit jako projev Colliho otevřené mysli.“

„Colli dokázal, že technicky je schopen zahrát cokoliv.“

„Za takovou zvukovou mohutnost by se nemuseli stydět ani chlapi typu Yefima Bronfmana nebo Jana Bartoše.“

Sólový klavírní recitál Federica Colliho, který se konal v neděli 26. ledna v pražském Rudolfinu, byl už pianistovým druhým vystoupením v rámci recitálového cyklu Českého spolku pro komorní hudbu. Program nabídl mimo jiné zapomenuté transkripce proslulých děl a Colli ve své hře předvedl nejen mistrovskou kontrolu nad nástrojem, ale také originální přístup, neboť notový zápis mnohdy nevykládal doslovně.

Číst dál…

Mimořádný výkon mladých virtuosů v Sukově síni

„Druhá a třetí věta Janáčkovy skladby exponovala v Praženicově provedení jak básnivě zasmušilé, tak bouřlivě úderné pasáže.“

„Horlivý temperament Jan Novák podtrhl nervózním vibratem, aniž by tím jakkoli potlačil motivickou stavbu skladby.“

„Z Novákova svérázného přístupu bylo zřejmé, že je v Janáčkově prudkosti a nepředvídatelnosti jako doma.“

Laureáti prestižních světových soutěží Pavol Praženica, Jan Novák a Silvie Ježková během úterního rudolfinského večera vlili svěží krev do žil pražskému koncertnímu provozu. Navzdory roztříštěné dramaturgii, kterou však bylo nutné omluvit s ohledem na specifickou povahu události, se instrumentalisté vztáhli k prováděným číslům s perfektním porozuměním hudební látce a s uspokojivou dávkou citlivosti a vnímavosti. A i když se někdy zdálo, že stylová nakynutost repertoáru čítající jména jako Leoš Janáček, Franz Liszt či Johannes Brahms vyzrála nad schopnostmi instrumentalistů, byl koncert 21. ledna mimořádným oživením tuzemské tradice komorní interpretace.

Číst dál…

Příjemný dopolední koncert. Kalabis Quintet hrál modernu

„Klasicistní třívěté dílo potěšilo průzračností hlasů a jejich kontrastních proměn, jakož i zjevnou muzikálností souboru.“

„Souzvuk plně znějících nástrojů vyzrálé tónové kultury procházel sebejistou dynamickou paletou.“

„Strukturální a výrazové proměny obou skladeb českých autorů nastudoval a provedl dámský Kalabis Quintet výstižně a v duchu jejich kompozičních charakteristik.“

Koncert dámského dechového souboru Kalabis Quintet naplnil auditorium Sálu Martinů Lichtenštejnského paláce v sobotu 18. ledna dopoledne. Na programu koncertu Českého spolku pro komorní hudbu byla díla Johanna Christiana Bacha, Jeana Françaixe, Jana Hanuše a Viktora Kalabise a šlo o hodnotný hudební zážitek.

Číst dál…

Mladí laureáti vážených soutěží stanou na rudolfinském pódiu

Český spolek pro komorní hudbu 21. ledna nabídne každoroční koncert mladých laureátů renomovaných soutěží. Koncert vítězů soutěží představí klavíristy Pavola Praženicu a Silvii Ježkovou a houslistu Jana Nováka v dílech Janáčka, Martinů, Brahmse a Liszta. Konkrétně program v Sukově síni Rudolfina zahájí Janáčkova oblíbená, byť nekompletní Sonáta pro klavír 1. X. 1905 „Z ulice“, následuje…

Číst dál…

Kalabis Quintet a jeho matiné na HAMU

Poslední držitel Ceny Českého spolku pro komorní hudbu, dechový soubor Kalabis Quintet, vystoupí v Sále Martinů pražské Hudební a taneční fakulty AMU, a to právě v rámci sezony spolku. Stane se tak 18. ledna dopoledne a znít budou díla Johanna Christiana Bacha, Jeana Francaixe, Jana Hanuše a Viktora Kalabise. Dechové kvinteto, jedno z nejoblíbenějších komorních uskupení, je…

Číst dál…

Hudba Fin de siècle v Rudolfinu

„Spiritus agens koncertu byl muž mnoha proměn – kontrabasista, klavírista, dirigent a komponista Petr Popelka.“

„Mezzosopranistka Marianna Beata Kielland se uvedla sympatickou hlasovou polohou s nenuceným zvládnutím vokální linie v expresivních polohách.“

„Crumbových Jedenáct ozvěn znělo v přátelském, neprovokativním provedení jako poutavý průběh hravé autorské invence.“

Čtvrtý koncert první komorní řady Českého spolku pro komorní hudbu uvedlo kvinteto norských hudebníků a pianista Petr Popelka v pondělí 6. ledna ve Dvořákově síni Rudolfina. Na programu měla být díla Georga Crumba, Ericha Wolfganga Korngolda a Arnolda Schönberga. Korngoldův písňový cyklus z důvodu změny zpěvačky nahradila hudba Albana Berga pro klarinet a klavír op. 5 v kombinaci s opusem 2 Arnolda Schönberga. Návrat hudby epochy „fin de siècle“ z počátku dvacátého století na současné pódium, po více než sto letech od premiér skladeb, si přišlo poslechnout převážně mladé publikum s vybranou společností pamětníků.

Číst dál…

Dirigent a kontrabasista tentokrát u klavíru

Petr Popelka není pouze šéfdirigentem Vídeňských symfoniků a pražských Rozhlasových symfoniků a zdatným kontrabasistou, působí rovněž jako kurátor aktuální sezony Českého spolku pro komorní hudbu. V rámci jeho sezony se představí navíc jako klavírista. Spolu se svými hudebními přáteli z předních norských orchestrů 6. ledna ve Dvořákově síni Rudolfina doprovodí mezzosopranistku Marianne Beate Kielland v programu…

Číst dál…

Sedláčkovci na HAMU s méně známými kvartety českých tvůrců

Česká hudba není jen Smetana a Dvořák, případně Janáček a Martinů. O tom, že v Roce české hudby má místo i řada dalších autorů, přesvědčí Sedláčkovo kvarteto, pro které jsou česká díla všech období zásadní částí repertoáru. Pod hlavičkou Českého spolku pro komorní hudbu návštěvníci Sálu Martinů na pražské HAMU uslyší například skladbu proslulého dirigenta Rafaela Kubelíka…

Číst dál…

Adam Plachetka komorně

Píseň s doprovodem klavíru se stala jedním z hlavních artiklů romantismu. Autorům poskytovala dostatečně intimní prostor, aby sdělili i nejniternější citové pohnutky: čistě, koncentrovaně, autenticky. Adam Plachetka a David Švec 16. prosince v rámci sezóny Českého spolku pro komorní hudbu provedou světem večerních písní a nočního snění. Akce se koná v Dvořákově síni Rudolfina. Na programu budou…

Číst dál…

Afflatus Quintet přivítal advent 

„Hned na začátku budiž poznamenáno, že příštího roku to bude dvacet let, kdy dechové kvinteto Afflatus vystupuje na domácích pódiích.“

„Do adventního času vstoupila také kuriózní kompozice Adagio a Allegro Ludwiga van Beethovena, WoO 33.“

„Parádními kreacemi provázel skladbu flétnista Roman Novotný, který střídal flétnu s pikolou.“

Koncert Českého spolku pro komorní hudbu věnovaný adventu měl v Sukově síni Rudolfina dvojí vydání. Afflatus Quintet hrál svůj program první adventní neděli 1. prosince od patnácti hodin a poté i od půl šesté. Po dvakrát se stejným programem, který tvořily díla Mozarta, Haydna, Bacha, Beethovena a Farkase. 

Číst dál…

Radek Baborák jako komorní hráč a další adventní koncerty v Sukově síni

Už tradičně se příznivci České filharmonie a Českého spolku pro komorní hudbu schází v adventním období v Sukově síni Rudolfina. I letos je o adventních nedělích k dispozici hudební program, a to vždy nadvakrát v patnáct hodin a v půl šesté. Čtveřici pořadů zahájí renomovaný dechový Afflatus Quintet, někdejší vítěz mnichovské soutěže ARD. „Do adventního období vstoupíme s uznávaným českým souborem Afflatus…

Číst dál…

Hold houslistovi Jiřímu Novákovi k jeho centenariu

„Malý Jiřík zahrál prý prezidentovi jeho nejmilejší národní píseň Teče voda, teče.“

„Mezi žáky Jiřího Nováka patřili primáriové hned tří znamenitých českých kvartet Jiří Panocha, Leoš Čepický, Radek Křižanovský a dále Hana Kotková, Jan Kvapil, sekundista původního Talichova kvarteta a další.“

„Během přestávky se návštěvníci koncertu mohli v Bělohlávkově salónku podívat na výstavu dokumentující osobní život Jiřího Nováka.“

Slavnostní koncert ke stému výročí narození primária legendárního Smetanova kvarteta Jiřího Nováka uspořádal Český spolek pro komorní hudbu v sobotu 23. listopadu ve Dvořákově síni Rudolfina. K poctě svého profesora houslí vystoupili Hana Kotková, Wihanovo kvarteto a další žáci sdruženi do Komorního orchestru žáků a přátel Jiřího Nováka. Večerem, který jako více než rodinný vzešel z podnětu Novákovy dcery Dagmar Virtové, provázela Jitka Novotná. Setkání přineslo širší pohled na osobnost profesora Jiřího Nováka. 

Číst dál…

Auerbach, Weinberg a Dvořák ve svůdném provedení Tria Zimbalist

„Svěží vstup první věty měl pouze krátkého trvání a motivicky sytý proud lehkosti a rytmické jiskřivosti skončil dřív, než se mohl plněji rozvinout.“

„Klavír se zde stáhl spíše do pozadí, jeho role se omezila na rozklady obsáhle vysázených mollových akordů, jež sólista rozehrál s patřičně měkkým úhozem a citem pro anticipaci harmonického pohybu.“

„Hráči zde prokázali brilantní souhru, v níž namísto prázdného virtuózního efektu pozitivně působil hudebně vyzrálý zřetel k celku.“

Trio Zimbalist si na pondělní rudolfinský koncert nachystalo bohatý, přes širokou historickou osu rozkročený program, jenž nenuceně mixoval soudobé trendy vážné hudby s klasickou noblesou. Těleso, které vystoupilo na pozvání Českého spolku pro komorní hudbu, ve své technicky brilantně zvládnuté hře vsadilo na nepateticky civilní a citově drobně zvrásnělý interpretační přístup, jemuž nechyběla elementární obeznámenost se stylovou individualitou provedených skladeb, ani bezproblémově fungující souhra.

Číst dál…

Petr Popelka a jeho přátelé z Drážďan vystoupili v pražském Rudolfinu

„Večer měl dvě dramaturgické linie, mozartovskou a Popelkovu.“

„Nespornou interpretační hvězdou večera byl drážďanský klarinetista Robert Oberaigner.“

„Arzenál nové hudby zde však skladatel rozprostřel na širší nástrojové obsazení.“

Mladý český dirigent, kontrabasista a skladatel Petr Popelka se stal ústřední postavou koncertu pořádaného Českým spolkem pro komorní hudbu při České filharmonii v pražském Rudolfinu 13. listopadu. Ve spolupráci s Drážďanskými komorními sólisty se Popelka představil jako skladatel a klavírista. S drážďanskými umělci jej váže dlouholetá spolupráce, v Sächsische Staatskapelle Dresden působil téměř deset let ve skupině kontrabasů. Během let se vypracoval do role úspěšného dirigenta s mezinárodním renomé a s oprávněnými skladatelskými ambicemi.

Číst dál…

Petr Popelka jako skladatel a klavírista. S Drážďanskými komorními sólisty v Rudolfinu

Kurátor letošní sezóny Českého spolku pro komorní hudbu Petr Popelka se 13. listopadu představí ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Pro tentokrát šéf Pražských rozhlasových a Vídeňských symfoniků odloží taktovku a před publikum předstoupí jako komponista a klavírista. Společně s Drážďanskými komorními sólisty uvede světovou premiéru vlastního  opusu, ale i skladby Wolfganga Amadea Mozarta.  Další z večerů…

Číst dál…

Talichovo kvarteto připomnělo nenápadné a velmi významné výročí

„Výroční koncert ve Dvořákově síni Rudolfina měl slavnostně poklidnou atmosféru.“

„Být na plný úvazek jen ve smyčcovém kvartetu dnes může jenom několik souborů na světě.“

„Duttonova viola zní pořád nádherně a poslední číslo bylo rozhodně vrcholem programu.“

Koncert k 130. výročí založení Českého spolku pro komorní hudbu připomněl, jak důležité místo má komorní hudba v dějinách českého interpretačního umění. A Talichovo kvarteto zahrálo důstojně dvě slavná díla české hudby a jedno méně hrané dílo ruské. V úvodu promluvil předseda rady Spolku Pavel Kysilka i generální ředitel České filharmonie David Mareček.

Číst dál…